چگونه برای کنکور شروع کنیم؟

 سردرگمی و کلافگی در این زمان کاملا طبیعی است. فقط کافی است بلد باشید چطور این سردرگمی را حل کنید و از استرس هیجانی دوران کنکور به نفع خودتان استفاده کنید. اگر می‌خواهید برای کنکور سال بعد آماده شوید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، نگران نباشید. در این مطلب قصد داریم شما را گام به گام با مراحل شروع مطالعه برای کنکور آشنا کنیم. همراه ما باشید. 

قدم اول برای شروع مطالعه کنکور، تعیین هدف و قدم گذاشتن در راه انجام آن

مهم‌ترین نکته برای شروع هرکاری تعیین هدف و برنامه‌ریزی برای انجام آن است. اول از همه مشخص کنید برای چه رشته‌ای می‌خواهید تلاش کنید؟ دانشگاه کدام شهر را برای انتخاب رشته انتخاب می‌کنید؟ کسب چه رتبه‌ای را برای خود متصور هستید؟ توانایی شما چقدر است؟ پاسخ دادن به همه این سوال‌ها باعث می‌شود تا با توجه به هدفی که دارید انتظاری بیشتر از خود نداشته باشید و به همان اندازه تلاش کنید. دقت داشته باشید که در این امر با صداقت کامل و باتوجه به توانایی‌های خود تصمیم بگیرید. خیال پردازی و رویا پردازی باعث می‌شود تا از هدف اصلی خود فاصله بگیرید. 

تحلیل نقاط قوت و نقاط ضعف درسی و تقویت آن‌ها

معمولا دانش‌آموزان یا به حل سوالات سخت، مسئله‌های ریاضی و فیزیک علاقه دارند و یا به درس‌های حفظی مانند منطق، فلسفه و زیست. شناخت علاقه و نقاط قوت باعث می‌شود تا با تقویت آن‌ها به درصد قابل قبولی در آن درس در کنکور دست یابید. با شناسایی نقاط ضعف و مباحثی که در آن ضعیف هستید می‌توانید در زمانی که دارید آن درس را هم به سطح قابل قبولی برسانید و نقاط ضعف‌تان را به نقطه قوت تبدیل کنید. 

فروشگاه اینترنتی مارکا کتاب با فراهم کردن شرایط خرید کتاب کمک درسی با ارسال رایگان، کمک بزرگی به شما در این زمینه می‌کند. با خرید کتاب‌های کمک درسی و کتب تستی و انجام سوالات آن در کم‌ترین زمان نقاط ضعف و نقاط قوت خود را شناسایی می‌کنید و می‌توانید بلافاصله تقویت آن‌ها را آغاز کنید.

تست کنکنور

برنامه ریزی برای شروع مطالعه، گامی مهم در مطالعه کنکور

برنامه ریزی یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت در کنکور است. پس از آن‌که هدف خود را مشخص کردید و با نقاط ضعف و نقاط قوت خود آشنا شدید، نوبت به تنظیم یک برنامه‌ ریزی اصولی برای دستیابی به نتیجه دلخواه می‌رسد. در برنامه ریزی مطالعاتی درس‌های کنکور سعی کنید درس‌های سخت و آسان را یکی در میان قرار دهید.

برای درس‌هایی که نقطه ضعف شماست تایم بیشتری در نظر بگیرید و برای تقویت نقاط قوت در روز چند ساعتی را به مرور و مطالعه‌نکات مهم نقاط قوت‌تان بپردازید. با خرید کتاب کنکور می‌توانید با سوالات مشابه کنکور آشنا شوید و زمان‌بندی خود را مشخص کنید. با داشتن یک برنامه جامع و کامل و مشورت با یک مشاوره درسی در مورد برنامه ریزی درسی‌تان بی شک به نتیجه دلخواهتان دست خواهید یافت.

خرید کتاب کمک درسی و کتاب‌های جمع‌بندی کنکور

پس از آن‌که برنامه ریزی دقیقی را برای شروع مسیر پر فراز و نشیب آمادگی برای کنکور تنظیم کردید، نوبت به خرید کتاب‌های کمک درسی و کتب جمع‌بندی کنکور می‌رسد . کتاب‌های کمک درسی کنکور سطوح و انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها برای کسب درصد 100 و برخی دیگر برای دریافت رتبه قابل قبول تنظیم شده‌اند.

با بررسی چند سوال از هر کتاب با توجه به سطح و توانمندی خود می‌توانید کتاب تستی و کمک درسی مناسب را خریداری کنید. در این میان کتاب‌های دور دنیا در ۴ ساعت انتخابی بی‌نظیر برای دانش آموزان کنکوری هستند. در این سری کتاب‌های کمک‌درسی، کنکورهای سال‌های اخیر به همراه پاسخ‌نامه کاملاً تشریحی جمع‌آوری شده است و کمک بزرگی به شما در شناخت سوالات کنکور و کنترل مدیریت زمان کنکور می‌کند.

آزمون آزمایشی

شرکت در آزمون‌های آزمایشی کنکور، شبیه سازی کامل کنکور

شرکت در آزمون‌های آزمایشی به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و نقاط قوت خود را به خوبی بشناسید، با سوالات کنکور آشنا شوید و تسلط بیشتری بر مدیریت زمان و اضظراب کنکور داشته باشید. اکثر آزمون‌های آزمایشی در روزهای برگزاری آزمون کاملا شرایط کنکور را برای شما فراهم می‌کنند و این امر کمک بزرگی به شما در کاهش اضظراب و آشنایی با کنکور می‌کند.

خرید بهترین کتاب‌های کمک درسی و جمع‌بندی کنکور از فروشگاه اینترنتی مارکا کتاب

خرید و تهیه کتاب کمک درسی مناسب تاثیر بسیاری در دست‌یابی به نتیجه دلخواه در کنکور دارد. اغلب کسانی‌که در کنکور به رتبه خوبی دست یافته‌اند به تنهایی و فقط با کمک کتاب‌های کمک درسی و حل سوالات تستی به هدفشان رسیده‌اند.

فروشگاه اینترنتی مارکا کتاب با ارائه تخفیف 25 درصدی به دانش‌آموزان عزیز، آماده ارائه خدمات به شما کنکوری‌های عزیز است. برای خرید کتاب‌‌های کنکوری موردنظرتان در تمامی رشته‌ها می‌توانید به صفحه اصلی سایت مارکا کتاب مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با شماره 02166400400 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به مشتریان عزیز هستند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.