انتخاب سفر: 8 شهر برتر که پایتخت نیستند.

درست مانند شهر آنکارا، با وجود این که استانبول پایتخت جمهوری ترکیه نمی باشد اما تور استانبول اولین و بهترین پیشنهاد برای سفر به این کشور می باشد. همه شهرهای مهم و بزرگ به طور مساوی در سراسر جهان ایجاد نشده اند. همین مسئله باعث ایجاد شهرهای مهم و اصلی زیادی در برخی از کشورهای جهان شده است.

در ادامه شما را با 8 مقصد گردشگری خاص که بدون شک مهم ترین و بهترین مقصد پیشنهادی برای یک کشور می باشد اما هیچ کدام پایتخت نمی باشند، معرفی خواهیم کرد. تعداد این شهرهای مهم در جهان که هیچ یک پایتخت نبوده و یا دیگر نیستند بیش از 8 مورد است. تفاوت این 8 شهر معرفی شده با دیگر شهرهای مهمی که پایتخت نیستد در این است که این 8 مورد به اشتباه به عنوان پایتخت یک کشور شناخته می شوند.

استانبول / Istanbul

استانبول که همزمان در آسیا و اروپا و در عرض تنگه بسفر گسترده شده است، شهری مهم در جمهوری ترکیه بوده و است که به دلیل 

• تاریخ و فرهنگ غنی

• مناظر خیره کننده

• بناهای باشکوه

• جاذبه های تفریحی و گردشگری متعدد

• و جنبه های فراوان دیگر

از شهرت جهانی خاصی برخوردار است. البته شهرت استانبول مربوط به دنیای امروز نمی باشد، استانبول جز شهرهای مهم جهان بوده است که پیش از سقوط حکومت عثمانی پایتخت این کشور بوده است. در بین امار گردشگران ورودی از سراسر جهان به کشور ترکیه حدود 75 درصد این افراد مسافر شهر استانبول می باشند. از همین رو اگر قصد سفر به استانبول را دارید همیشه باید زودتر برای خرید بلیط هواپیما: https://www.tahagasht.com/flight اقدام کنید و یا با تور به این شهر سفر کنید.

سیدنی / Sydney

سیدنی

قدیمی ترین و بزرگترین شهر استرالیا، سیدنی است که بیش از 4.5 میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند. سیدنی در یکی از خیره کننده ترین بندرهای جهان واقع شده است، و محل دیدنی های مشهور جهان 

• پل بندر سیدنی

• خانه اپرای سیدنی

• برج سیدنی

است.

1. سبک زندگی آرام در فضای باز سیدنی

2. زندگی شبانه پر جنب و جوش

3. رستوران ها و کافه های بین المللی

4. خرید شیک

5. گشت و گذارهای دیدنی

دلایل بازدید بیش از 2 میلیون نفر از دروازه استرالیا، شهر سیدنی به صورت سالانه است.

ژوهانسبورگ / Johannesburg

ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ، یکی از جوانترین شهرهای بزرگ جهان، در سال 1886، به دنبال کشف طلا تاسیس شد. این شهر در ابتدا بخشی از جمهوری ترانسوال، یک جمهوری مستقل آفریقایی، یا بوئر بود که بعداً به یکی از چهار استان آفریقای جنوبی تبدیل شد. امروز این شهر بخشی از گوتنگ (واژه ای به زبان سوتو به معنای مکان طلا)، یکی از 9 استان آفریقای جنوبی است.

کازابلانکا / Casablanca

کازابلانکا

اگرچه احتمالاً بیشتر مردم درباره فیلم کازابلانکا اطلاعات بیشتری خواهند داشت، اما تعداد کمی از مردم درباره  کازابلانکا واقعی بزرگترین شهر مراکش اطلاعات زیادی دارند. کازابلانکا که در سواحل اقیانوس اطلس مراکش واقع شده است، محلی است که جوانان مراکشی برای جستجوی ثروت خود به آنجا می روند، جایی که تجارت و صنایع خلاق رونق گرفته است.

کازابلانکا بهترین نمونه نمایندگی یک ملت مدرن است؛ به غیر از اهالی برای گردشگران نیز جایگاه و مقصدی ویژه محسوب می شود. گرچه ممکن است به اندازه شهرهای شاهنشاهی

• مراکش

• فاس

• مکنس 

• رباط جوی

نباشد، اما در بسیاری از نقاط دیگر رونق دارد. 

نیویورک / New York City

نیویورک

شهر نیویورک پرجمعیت ترین شهر ایالات متحده است. با تخمین زده شده در سال 2019 جمعیت 8،336،817 نفر جمعیت دارد. این شهر که درست در قسمت جنوبی ایالت نیویورک واقع شده است.  مرکز منطقه شهری نیویورک، بزرگترین منطقه کلانشهر جهان توسط وسعت زمین شهری است. این شهر با داشتن تقریباً 20 میلیون نفر در منطقه آماری کلانشهرها و تقریباً 23 میلیون نفر در منطقه آماری ترکیبی، یکی از پرجمعیت ترین ابرشهرهای جهان است.

شهر نیویورک به عنوان پایتخت

1. فرهنگی

2. مالی

3. رسانه ای

جهان توصیف شده است، که به طور قابل توجهی بر

• تجارت

• سرگرمی

• تحقیق

• فناوری

• آموزش

• سیاست

• گردشگری

• هنر

• مد و ورزش

تأثیر می گذارد.

بمبئی / Mumbai

بمبئی شهری است که هرگز نمی خوابد و جای تعجب ندارد زیرا کارهای زیادی در اینجا وجود دارد. چه در طلوع آفتاب صبح یکی از تفرجگاههای زیبا باشد و چه در شب در یکی از نقاط شهر باز شود، بمبئی تجربه هایی را ارائه می دهد که منحصر به شهر است. چه به دنبال بازدید از یک مقصد جدید باشید و چه به دنبال کسب تجربه و بازدید از فرهنگ و تاریخ هند، این شهر همه چیز را به بهترین شکل برای شما به نمایش گذاشته و بدون شک هر فردی را مجذوب خود خواهد کرد.

شاید در بین تمام شهرهای معرفی شده اولین پیشنهاد و همچنین خاص ترین پیشنهاد برای مقصد بعدی سفر، بمبئی و کشور هند باشد، چرا که تجربه سفری متفاوت را برای شما ایجاد خواهد کرد. برای رزرو تور، بلیط هواپیما و هتل در سراسر دنیا همچون بمبئی و دیگر شهرهای هند از اینجا به صورت آنلاین و با کمترین هزینه اقدام نمایید.

تورنتو / Toronto

تورنتو مرکز استان انتاریو، در جنوب شرقی کانادا است. این شهر پرجمعیت ترین شهر کانادا، شهری چندفرهنگی و مرکز مالی و تجاری این کشور است. موقعیت آن در ساحل شمال غربی دریاچه انتاریو، که بخشی از مرز بین کانادا و ایالات متحده را تشکیل می دهد، و دسترسی آن به حمل و نقل اقیانوس اطلس از طریق جاده سنت لارنس و از طریق دریاچه های بزرگ به مراکز عمده صنعتی ایالات متحده امکان تبدیل تورنتو را داده است.

تورنتو هم از نظر گردشگری و هم از نظر زندگی جز شهرهای پرطرفدار و مهم جهان است. اما با وجود تقاضا بالا مسافران هیچ یک از پروازهای تهران به تورنتو به طور مستقیم انجام نمی شود. برای خرید بلیط تهران تورنتو یا باید در بین پروازهای غیر مستقیم خریداری کنید و بلیط به شهری دیگر را خریداری (در خارج از کشور که پرواز مستقیم به تورنتو را داشته باشد) و سپس بلیط پرواز مستقیم به تورنتو را تهیه کنید.

ریودوژانیرو / Rio de Janeiro

ریو دو ژانیرو دومین شهر پرجمعیت برزیل و ششمین شهر پرجمعیت قاره آمریکا است، این شهر یکی از مهم ترین شهرهای برزیل و آمریکا می باشد اما پایتخت این کشور نیست و معمولا به اشتباه به عنوان پایتخت این کشور معرفی می شود. ریودوژانیرو دومین شهر بزرگ برزیل است و از سال 1763 تا 1960، هنگام ایجاد برازیلیا، پایتخت آن بود.

موقعیت ریودوژانیرو در بین کوه ها و دریا به قدری تماشایی است که یونسکو در نامگذاری ریو به عنوان میراث جهانی "مکان فوق العاده زیبا برای یکی از بزرگترین شهرهای جهان" را ذکر کرد. افتخارات یونسکو فقط برای موقعیت طبیعی نبود بلکه برای چشم انداز فرهنگی شهری و آمیزه ای از معماری و فضای سبز برنامه ریزی شده که رشد شهر را مشخص می کند نیز بوده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.