جعبه آماده، راه حل بسته بندی اینترنتی

 اما یک مشکل اصلی دیگر که در کنار مشکل حمل و نقل، مدام باعث می‌شود تا کسب و کارهای اینترنتی با مانع مواجه باشند، این است که چطور محصولات را بدون آسیب، زیبا و سریع به دست مشتری برسانیم؟

حدود ۲۲ هزار کسب و کار اینترنتی و فروشگاه آنلاین در ایران فعالیت می‌کنند. محصولات، خرید و فرهنگ کسب و کار اینترنتی روز به روز در ایران رو به افزایش است. هر کسب و کار اینترنتی و فروشگاه آنلاین از زمانی که می‌خواهد راه بیفتد تا زمانی که کامل شکل بگیرد و پر بازدید شود، مصائب و مشکلات مربوط به اداره یک کسب و کار اینترنتی را از سر خواهد گذراند.

از جمله مشکلاتی نظیر گرفتن مجوزها که علاوه بر سایر عوامل، به علت بیماری کرونا با محدودیت‌های بیشتری همراه شده است. علاوه بر این، وجود نهادها و سازمان‌های موازی در صدور مجوزها، مسیر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دشوار می‌کند. با این حال، در این مسیر مشکلات مربوط به انتخاب فضا و انبار نگهداری از محصولات، تجهیزات کافی و همین طور هزینه‌های مربوط به حمل و نقل و گرانی واحدهای اداری و انبارها، لوازم اداری و بایگانی، از جذابیت راه اندازی یک کسب و کار اینترتی در ایران کم نکرده‌اند و هر روز شاهد راه‌افتادن یک فروشگاه اینترنتی در سراسر ایران هستیم.

بسته‌بندی اینترنتی و موانع و مشکلات آن

همواره یکی از دغدغه‌های صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، بسته بندی و نحوه ارسال محصولات است. برای مثال سرعت در تهیه‌ بسته بندی، زیبایی بسته بندی، تیراژ پایین و دلخواه و فضای انبار کم، موانع زیادی را برای یک کسب و کار اینترنتی و فروشگاه آنلاین ایجاد می‌کنند.

تیراژ پایین و دلخواه

شاید به ذهنمان بیاید که هر کسب و کار اینترنتی می‌تواند با سفارش تولید جعبه مطلوب خود به کارتن‌سازی‌های سطح کشور، جعبه مخصوص خود را داشته باشد. اما باید توجه کنیم که این کار مستلزم سفارش تیراژهای پنج هزار عددی یا ده هزار عددی از هر جعبه است که این امر برای یک کسب و کار اینترنتی خصوصا اگر دارای تنوع محصول باشد، به‌صرفه نیست و نیازمند خواب سرمایه است. پس یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارد تا جعبه‌های آماده، برای مثال جعبه‌های مقوایی آماده یه جعبه‌های کیبوردی شکل را به هر تعداد که بخواهد بتواند تهیه کند.

سرعت در بسته بندی

دفاتر پستی معمولا تا ساعت ۱۰ یا ۱۱ صبح هر روز مرسوله‌ها را دریافت و پس از ثبت در سیستم تا ساعت ۱۲ یا ۱ هر روز، ارسال می‌کنند. پس مسئول انبار و ارسال یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارد تا بدون اتلاف وقت سفارش‌های هر روز را سریع و بدون خرابی یا آسیب، بسته بندی کرده و به پست تحویل دهد. پس در یک کسب و کار اینترنتی باید از بسته بندی‌ای استفاده کرد که برای کارهایی مانند تا زدن، خم کردن، چسب زدن و منتاژ و قراردادن محصول نیاز به زمان زیادی نداشته باشد.

فضای انبار کم

بسته بندی های تامین شده مورد نیاز یک فروشگاه اینترنتی نباید طوری باشند که صاحبان کسب و کار برای نگهداری از آن‌ها به فضای زیادی نیاز داشته باشند. آن‌ها باید هم فضای کمی بگیرند و هم شرایط نگهداری ویژه‌ای که خود مستلزم هزینه است نداشته باشند. برای مثال، اگر به دمای خاصی نیاز داشته باشند، اگر حجیم باشند و در یکدیگر چفت نشوند، انبار را اشغال می‌کنند و هزینه را افزایش می‌دهند. بسته بندی های یک کسب و کار اینترنتی باید طوری باشند که به راحتی روی هم قرار بگیرند یا داخل هم چفت شوند تا فضای زیادی را اشغال نکنند.

زیبایی و شکیل بودن

بسته بندی مورد نیاز کسب و کار اینترنتی در عین اینکه باید سرعت، تیراژ دلخواه و فضای کم را برآورده کنند همچنین باید زیبا هم باشند و به مشتری حس اعتماد، لوکس‌بودن و به‌صرفه بودن خرید اینترنتی را القا کنند.

جعبه آماده؛ راه حل بسته بندی اینترنتی

همان طور که اشاره کردیم استفاده از جعبه آماده، مانند جعبه آماده مقوایی، می تواند راه حلی برای ۴ موردی که گفتیم باشد؛ یعنی سرعت بسته بندی، فضای انبار کم، تیراژ دلخواه و زیبایی. البته باید توجه داشت که به دنبال جعبه آماده با ویژگی‌هایی باید باشیم که هر ۴ مورد فوق را با هم داشته باشند تا هرچه بیشتر یک کسب و کار به رشد و سودآوری و اشتغال‌زایی بیشتر نزدیک شود. برای اینکه یک جعبه آماده بتواند مطلوب باشد و همچنین موانع بسته‌بندی کسب و کار اینترنتی را از بین ببرد، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

جعبه

تنوع در سایز جعبه آماده

یک کسب و کار اینترنتی هنگام خرید جعبه آماده باید امکان انتخاب زیاد و مقایسه از بین تنوع سایز مختلف را داشته باشد؛ در فروشگاه لوازم بسته بندی پیواژ، بیش از چهل سایز جعبه آماده، جعبه مقوایی کیبوردی قرار دارد تا کسب و کارهای اینترنتی بدون نیاز به سفارش اختصاصی بتوانند نیاز خود را برطرف کنند و جعبه متناسب با محصول خود را تشخیص دهند.

متناسب بودن جعبه آماده با نیاز کسب و کارهای اینترنتی

جعبه آماده باید به گونه‌ای باشد که بدون نیاز به خرید از چند نوع جعبه، محصولات گوناگونی را برای کسب و کار اینترنتی پوشش دهد. یعنی لازم نباشد برای هر دسته از محصولات فروشگاه آنلاین خود، یک نوع جعبه آماده تهیه کنید. در فروشگاه لوازم بسته بندی پیواژ با جعبه آماده پیچشی همزمان بسته‌بندی بسیاری از کالاها را می‌توانید پوشش دهید. و نیاز نیست برای مثال برای محصول آرایشی-بهداشتی، کتاب و فرهنگی، خرما و مواد غذایی، جعبه‌های مخصوص به خود خریداری کنید. در ادامه با این نوع جعبه آماده بیشتر آشنا می‌شویم.

جعبه آماده ۱۰۰ عددی نخرید!

امروزه تامین کنندگان جعبه آماده، در کمترین حالت سفارش حداقل ۱۰۰ عدد را به کسب و کارهای اینترنتی پیشنهاد می دهند، جعبه آماده ای مطلوب است که صاحب کسب و کار اینترنتی بتواند به صورت بسته ۵ عددی یا ۱۰ عددی هم برای تست و آزمون و خطا تهیه کند. در فروشگاه لوازم بسته بندی پیواژ شما می‌توانید با سفارش حداقل ۵ عدد نیز نیاز خود را برطرف کنید.

ارسال سریع و پاسخگویی ۲۴ ساعته

کسب و کارهای اینترنتی نباید مجبور شوند تا جعبه آماده را به اصطلاح دپو کنند و از پیش خریداری کنند. خواب سرمایه یکی از موانع مهم استارتاپ ها است. پس جعبه آماده را باید بتوان سریع و ظرف مدت حداکثر 3 الی 4 روز تهیه کرد؛ باید بتوان جعبه آماده را در همه ساعات شبانه روز سفارش داد و هنگام خرید نیز از تامین کننده مشورت کافی گرفت. صاحب کسب و کار اینترنتی نیاز دارد در مورد جنس جعبه آماده و استحکام آن، سایز مورد نیاز جعبه و مناسب بودن آن برای کالای خود با اپراتور مشورت کند. در فروشگاه لوازم بسته بندی پیواژ تمام تلاش بر این بوده است که ارسال ها و ثبت سفارش به آسان‌ترین شیوه و متعهدانه باشد.

معرفی چند نمونه از جعبه آماده فروشگاه لوازم بسته بندی پیواژ

جعبه آماده ماگ

امروزه فروش انواع ماگ در کسب و کارهای اینترنتی اکسسوری، لوازم تزئینی و چاپ آنلاین بسیار رایج است. کسب و کارهای اینترنتی هنگام ارسال و بسته بندی ماگ چند مشکل و مانع دارند:

حفاظت از ماگ و استفاده زیاد از نایلون حبابدار

برای ضربه‌گیری، باید مقادیر زیادی از نایلون حبابدار را دور لیوان ماگ پیچید که این هزینه تمام شده ماگ را افزایش می‌دهد.

قرار دادن جعبه ماگ در جعبه پستی

استحکام جعبه‌های ماگ طوری است که هنگام پست، دفاتر پستی از کسب و کار اینترنتی می‌خواهند تا آن را مجدد درون کارتن پستی قرار دهد. این نیز هزینه تمام شده ماگ را افزایش می‌دهد.

در فروشگاه لوازم بسته بندی پیواژ، جعبه آماده ماگ، طوری تامین می‌شود که پس از قراردادن ماگ در آن دیگر نه نیاز به نایلون حباب دار و نه نیاز به پاکت پستی.

جعبه پیچشی

جعبه آماده پیچشی

این جعبه منحصر به فرد توسط تیم پیواژ برای کسب‌وکارهای اینترنتی خلاق و استارتاپ‌های نوپا طراحی شده است. لوازم الکترونیکی، بازی‌های رومیزی، کتاب‌ها، انواع لوازم آرایش، بازی‌های فکری و … از جمله کالاهایی هستند که فروش سریعی دارند و فروشندگان آن از فضای انبار کمی برخوردارند و تقاضا دارند که جعبه‌هایی به‌صرفه، سریع، در هر تیراژی، با فضای اشغال کم همیشه در دسترسشان باشد. جعبه‌های پیچشی پیواژ زمان مونتاژ و بسته بندی و فضای انبار را کاهش می‌دهند.

جعبه آماده کیبوردی

اصطلاح کیبوردی را از روی نحوۀ باز شدن این جعبه‌ها به‌کار برده‌اند. جعبه آماده کیبوردی به‌دلیل ظاهر شکیل و گرفتن فضای کم قبل از بسته ‌شدن یکی از رایج‌ترین بسته‌ بندی‌هایی است که کسب‌وکارهای اینترنتی و فروشگاه آنلاین پوشاک، لوازم تزئینی، کسب‌وکارهای فروش آرایشی و بهداشتی، فرهنگی و هنری و کتاب‌فروشی‌ها و تقریبا می‌شود گفت هر نوع کسب‌وکار آنلاینی حداقل برای ارسال و حمل و نقل یکی از محصولاتش از آن‌ها باید استفاده کند و حتما استفاده کرده است.

چالش‌ کسب‌وکارهای آنلاین این بوده و هست که جعبه‌ آماده کیبوردی را همیشه، در سایزهای مختلف، برای محصولات مختلف و به تعداد دلخواه و سریع بتوانند تهیه کنند. در فروشگاه لوازم بسته بندی پیواژ جعبه آماده کیبوردی در چهل سایز مختلف برای محصولات گوناگون آماده ارسال هستند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.