بازدید از بازار هرمز در تور کیش

 کیش یکی از این مقصدهایی است که هم مملو از مراکز خرید بوده و هم جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. همچنین هتل‌های لوکس و مجللی برای اقامت در کیش ساخته شده است. هرساله تور کیش علی بابا در اواخر سال و  بهار مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.

بازار هرمز 

معمولا مراکز خرید قدیمی یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید هستند. بازار هرمز یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید جزیره کیش بوده که  از محبوبیت خاصی در بین گردشگران ومسافران برخوردار است. بازار هرمز در قسمت مرکزی جزیره قرار گرفته و فاصله نزدیکی تا فرودگاه دارد؛ به‌صورت دقیق‌تر می‌توان گفت درمیان میدان‌های المپیک و هرمز و در خیابان ایرپورت جا خوش کرده است.

بازار قدیمی و پررونق هرمز جزیره کیش به وسعت ۴۰۰۰۰ متر مربع ساخته شده تا در راستای دسترسی عموم به مراکز خرید کیش، زیباسازی این جزیره و همچنین کلیه مواد مورد نیاز و خدمات و جلوگیری از رفت‌وآمدهای درون شهری تاثیرگذار باشد. یکی از مزیت‌هایی که پاساژ هرمز کیش برای ساکنان این ناحیه دارد، این است که دیگر نیازی به رفت‌وآمد به دیگر مراکز خرید کیش را ندارند؛ چرا که بازار هرمز همه نیازهای آن ها را رفع و برای جوانان جویای کار شغلی مناسب فراهم کرده است.

درباره کشتی یونانی کیش بیشتر بخوانید

اهمیت بازار هرمز

بازار هرمز دو طبقه و ۲۸۳ غرفه دارد که در سال ۱۳۸۰ احداث شده؛ علاوه‌بر غرفه‌های مختلفی که هرکدام در یک زمینه مشغول به کار هستند، این بازار یک کافه و یک رستوران دارد تا خستگی را از تن مردم بیرون کند. ۱۰۱ غرفه در طبقه اول و ۸۲ غرفه در طبقه دوم است. همچنین مساحت غرفه‌ها را بین ۲۵ متر الی ۱۴۰ مترمربع درنظر گرفته‌اند.

اگرچه ظاهر و نمای پاساژ هرمز در مقایسه با مراکز خرید مدرنی که در سال‌های اخیر در جزیره کیش ساخته شده‌اند، قدیمی است؛ اما این بازار به دلیل عرضه کالاهای موردنیاز خریداران با قیمت مناسب موردتوجه بازدیدکنندگان زیادی قرار گرفته‌اند. شاید بازار هرمز در قسمت مرکزی جزیره قرار گرفته؛ اما از قسمت مسکونی و تجاری اصلی شهر دور افتاده است.

کالاهای موجود در آن به‌قدری مناسب قیمت‌گذاری شده‌اند که مشتریان را از هر جای جزیره به سوی خود می‌کشاند. این بازار یکی از محبوب‌ترین بازارها میان مسافران کیش به‌حساب می‌آید.

مرکز خرید مروارید

مرکز خرید مروارید

مرکز خرید مروارید یکی از لوکس‌ترین و بهترین مراکز خرید در قلب کیش است؛ مروارید در شهرک صدف و کمی دورتر از سایر مراکز خرید و جاهای دیدنی کیش قرار دارد. این مرکز خرید با یک طبقه، 208 واحد تجاری و 27000 مترمربع مساحت یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در جزیره کیش است.

این مجموعه را با الهام از بناهای دوره‌ هخامنشی و هنر معماری باستانی ایران ساخته‌اند. در غرفه‌های این مرکز خرید  پوشاک مردانه و زنانه، بلوریجات، لوازم ورزشی و آرایشی، عطر و ادکلن، لوازم خانگی و... پیدا می‌شود. همچنین مرکز خرید مروارید از رستوان، کافی‌شاپ، کافی‌نت و سایر امکانات خدماتی برخوردار است. خستگی خود را بعد از گشت‌وگذار و خرید، با خوردن غذا و نوشیدنی‌های گرم و سرد برطرف کنید.

موقعیت مکانی بازار مروارید

بازار مروارید کیش 12 درب خروجی و ورودی و هشت بازارچه با نام‌های پارسی، پرسپولیس، پارس، آپادانا، پاسارگاد، بیستون، تیسفون، آریا و ایران دارد. مسئولان مرکز خرید مروارید هرشب اجرای زنده بهترین و معروف‌ترین خواننده‌های جزیره کیش همراه با قرعه‌کشی برگزار می‌کنند. در ساحل غربی جزیره زیبای کیش در میدان امیر کبیر و نزدیک دانشگاه کیش سردر مرکز خرید مروارید کیش به‌راحتی دیده می‌شود. بنابراین اگر به میدان امیرکبیر بروید، به‌دلیل سبک خاص این بنا به بدون دردسر آن را پیدا می‌کنید. 

همچنین اگر در هتل‌های صدف و لوتوس اقامت دارید، در کم‌ترین زمان می‌توانید به این مرکز خرید بروید. تورهای زیادی در طول سال به جزیره سفر می‌کنند؛ یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها که در ماه فروردین انجام می‌شود، تور کیش نوروز است.

با شروع فصل های سرد و نیمه سرد و فرارسیدن امواج هوای خنک و مطبوع بازار مسافرت ها نیز داغ می‌شود. جزیره گردی یکی از همان تجربیات منحصربه‌فرد سفر در ایران است که حتما به مذاق خیلی‌ها خوش خواهد آمد. سایت علی بابا یکی از معتبرترین سایت‌های تهیه بلیط و رزرو هتل در ایران شناخته می‌شود. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.