آشنایی برترین جاذبه های کانادا

پارک ملی جاسپر در استان آلبرتا قرار گرفته و بیشتر از ۱۷ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد. این پارک بخشی از مجموعه‌ی بزرگ‌تر پارک‌های کوهستان‌های راکی است که در میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده‌اند. پارک ملی جاسپر بزرگترین پارک ملی در محدوده کوه‌های راکی است و مراتع کوهستانی، قله‌های سربه‌فلک‌کشیده، رودخانه‌ها، جنگل‌ها و حتی یخچال‌های قطبی را در خود جای داده است.

حدود ۷۰ گونه متفاوت از پستانداران در این پارک زندگی می‌کنند، از جمله گوزن‌های شمالی، خرس‌های گریزلی و گوزن‌های کانادایی. صدها کیلومتر مسیر کوهنوردی و تعداد زیادی مسیر عالی برای دوچرخه‌سورای هم در این پارک در دسترس هستند. علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی هم می‌توانند از چندین دریاچه این پارک بهره برده و کایاک‌سواری و کانوسواری کنند.

یکی دیگر از پارک‌های ملی مشهور کانادا، پارک ملی بنف است که عنوان اولین پارک ملی این سرزمین را با خود یدک می‌کشد. هر سال ۳ میلیون نفر شامل مسافران تور کانادا از سراسر جهان از این پارک مشهور و فوق‌العاده زیبا دیدن می‌کنند. این پارک هم بخشی از مجموعه پارک‌های کوهستان‌های راکی کانادایی است و در تمام طول سال میزبان کسانی است که برای لذت بردن از جاذبه‌ها و دیدنی‌های بی‌شمار این پارک به این بخش از کانادا سفر می‌کنند.

بازدیدکنندگان در پارک ملی بنف می‌توانند کوهنوردی، طبیعت‌گردی و دوچرخه‌سواری کنند، به پیست‌های اسکی سر بزنند، از دهکده‌های کوهستانی دیدن کنند و از منظره‌های خارق‌العاده پارک که هر کدام مانند یک کارت‌پستال می‌مانند لذت ببرند.

باغ‌های بوچارت در ونکوور در تمام طول سال به روی عموم مردم باز هستند، با این حال بهترین زمان برای لذت بردن از زیبایی‌های شگفت‌انگیز این پارک گیاه‌شناسی ماه‌های جولای و آگوست هستند. بهتر است قبل از رفتن، نقشه‌ها و راهنمایی‌های موجود را دانلود کنید تا بتوانید با تاریخچه این باغ آشنا شده و از جذاب‌ترین بخش‌هایش شامل باغ‌های ایتالیایی، باغ رز و باغ ژاپنی به بهترین شکل دیدن کنید. در این پارک یک فروشگاه هدیه، فروشگاه بذر و همچنین ۳ رستوران وجود دارند.

شهربازی واندرلند اصلی‌ترین و محبوب‌ترین شهربازی و پارک آبی کل کانادا است. از سواری‌های هیجان‌انگیز تا فستیوال‌های خیابانی و نمایش‌های زنده، این پارک آماده است تا هر کسی با هر سلیقه‌ای را راضی بدرقه کند. بیشتر از ۷۵ سواری مختلف در این شهربازی وجود دارند که می‌توانند تمام بچه‌ها با هر سنی را سرگرم کنند. برای کسانی که همراه با بچه‌ها ویزای کانادا خود را می‌گیرند، بازدید از پارک از واجبات بازدیدشان از این کشور خواهد بود.

پارک پل معلق کاپیلانو یک مقصد هیجان‌آور و مفرح برای تمام اعضای خانواده برای گذراندن یک روز عالی بیرون‌گردی در شهر است. این پارک بزرگ پیرامون اصلی‌ترین جاذبه‌اش یعنی پل معلق کاپیلانو ساخته شده است؛ پلی که ۱۳۷ متر طول دارد و در ارتفاع ۷۰ متری بالاتر از سطح رودخانه کاپیلانو در عرض دره کشیده شده است. یکی دیگر از جاذبه‌های این پارک پیاده‌روی بر لبه صخره است؛ مسیری که در لبه بیرونی یک صخره عمودی مرتفع کشیده شده و حس معلق بودن در هوا را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند. بعد از این بازدیدکنندگان می‌توانند به سراغ ماجراجویی در بالای درختان بروند؛ بخشی که در آن مسیرهای متعدد در ارتفاع بالا در جنگل کشیده شده‌اند.

اگر دوست دارید بهترین منظره را از شهر تورنتو ببینید، باید به سراغ برج سی ان بروید. طبقه تماشای منظره این برج با پنجره‌های از کف تا سقفش به شما نمایی پانورامیک از شهر تورنتو در ارتفاع حدودا ۳۴۵ متری را ارائه می‌دهد. در بالای برج بخشی از لبه بیرونی آن کفپوشی شیشه‌ای دارد، به طوری که با ایستادن روی این پنل‌های شیشه‌ای می‌توانید سطح زمین در چند صد متر پایین‌تر را ببینید. در زمان ساختش، این بخش با کفپوش شیشه‌ای در دنیا نمونه‌ای نداشت.

آبشار نعل اسبی یکی از ۳ آبشار مجموعه آبشارهای نیاگارا است؛ با این وجود به خاطر عظمت و زیبایی خارق‌العاده‌اش این آبشار شهرت بیشتری دارد و در بیشتر موارد با عنوان آبشار نیاگارا از آن یاد می‌شود. با ۵۲ متر ارتفاع و ۷۹۰ متر عرض، این آبشار بزرگترین آبشار در مجموعه نیاگارا است و تقریبا ۹۰ درصد از آب رودخانه نیاگارا از این آبشار به پایین می‌ریزد، آن هم با سرعت باورنکردنی ۶۰۰ هزار گالن در ثانیه.

علاقه‌مندان به تاریخ نباید فرصت دیدن ساختمان پارلمان در شهر اتاوا را از دست بدهند. از جولای تا اوایل سپتامبر، تورهای بازدید از داخل مجموعه هم در دسترس هستند. در ۱۰۰ سال اولیه شکل‌گیری کانادا، بخش شرقی این مجموعه ساختمان منزلگاه دولت کانادا بود. تورهای همراه با راهنما مربوط به این بخش بازدیدکنندگان را به دیدن اتاق‌های قدیمی اما بازسازی شده پارلمان می‌برند؛ جایی که می‌توانند ببینند وضعیت مجلس این کشور در اواخر قرن نوزدهم به چه صورت بوده است.

شاید بتوان گفت تورنتو مرکز فرهنگی کانادا است و برای آشنایی با قطب فرهنگی این کشور احتمالا بهترین انتخاب گالری هنر انتاریو در مرکز شهر خواهد بود. این گالری هنری نمایشگاه‌های دائمی فراوانی دارد، از جمله مجموعه‌های مربوط به آفریقا، کانادا، اروپا و همچنین آثار هنری مدرن و معاصر. یکی از بهترین راه‌ها برای پر معنی‌تر کردن بازدیدتان از این مجموعه هنری، شرکت در تورهای یک ساعته همراه با راهنما است که شما را به دیدن اصلی‌ترین بخش‌های موزه می‌برد. شما همچنین می‌توانید با سر زدن به وبسایت این گالری هنری از نمایشگاه‌های موقت در حال برگزاری در آن اطلاعات لازم را به دست آورید.

پارک استنلی بزرگترین پارک شهری در ونکوور است و همچنین یکی از محوطه‌های تاریخی ثبت شده‌ی ملی. این واحه سرسبز تنفسی است برای جوی صنعتی و شهری ونکوور، جایی که بیشتر از ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های بارانی و منظره‌ای شگفت‌انگیز کوهستانی آماده دادن روح تازه به شهروندان و بازدیدکنندگان هستند. این پارک سواحل زیبا، کیلومترها مسیر پیاده‌روی، غذاخوری‌های عالی و همچنین جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی فراوانی دارد. غیر از جاذبه‌های خود پارک، بزرگترین آکواریوم کانادا هم در این پارک قرار گرفته است.

دراین روزهای همه گیری ویروس کرونا، ضمن تشکر از عزیزان کادر درمان، توصیه ما به "در خانه ماندن" است، امیدواریم همگی این روزها را در سلامت پشت بگذاریم و باز روزهایی را در آینده در پیش رو داشته باشیم که با خیال راحت به برنامه ریزی برای سفربپردازیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.