با خصوصی‌سازی مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران، این موسسه ریشه‌دار قدرتمندتر از گذشته شده است

دولت آبادی افزود: مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران در سال ۱۳۶۹ و بنا بر مقتضیات آن سال‌های کشور به عنوان بازوی فنی و مشاوره ای نظام برنامه ریزی رسمی کشور در وزارت مسکن و شهرسازی تاسیس شد. این موسسه نقش بی بدیلی در تهیه طرح های توسعه منطقه ای کشور داشته است، به نحوی که طرح کالبدی ملی و ۶ طرح کالبدی منطقه ای و همچنین طرح های مهمی مانند مجموعه شهری تهران در این مرکز تهیه و تدوین شد.

وی افزود: این مرکز بنا بر رسالت تاریخی خود درباره گردآوری، مستندسازی و پژوهش در حوزه تخصصی خود صاحب بیش از یکصد عنوان پژوهش و کتاب منتشر شده است که شامل مقیاس های مختلف، از معماری تا برنامه ریزی منطقه ای و ملی می شود.

دولت‌آبادی عنوان کرد که با واگذاری این موسسه به بخش خصوصی (گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران-سمگا) در سال ۱۳۹۲، روند بروز ایده های نو و خلاقانه در این موسسه تجدید و تثبیت شد و امروز علی رغم خصوصی سازی، این موسسه قدرتمندترین مشاور به نام در حوزه‌ شهرسازی و معماری کشور است و طرح های مهمی مانند ساماندهی حوضه های آبریز تامین آب شرب تهران در این مرکز در حال تهیه است. 

دکتر دولت‌آبادی از واگذاری این موسسه به بخش خصوصی به عنوان یک الگوی موفق یاد کرد و یکی از دلایل عمده آن را واگذاری موسسه به بدنه فنی آشنا با موضوع دانست که موجب شد تا روندها و تجارب تاریخی آن در نظام برنامه ریزی کشور دچار اختلال نشود و همچنین با وجود مدیریت چابکتر بر آن بتوان با ورود نیروهای متخصص از نسل جدید به توان این تشکیلات افزود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با ورود جدی تر موسسه به موضوع خدمات مشاوره معماری و طراحی شهری که حالا پیشینه حدود هفت ساله دارد، این موسسه بتواند همانگونه که در تهیه طرح های توسعه با مقیاس بزرگ نقش بی بدلیلی ایفا کرده، در این عرصه هم نقش تعیین کننده و الگوساز ایفا کند. 

برای ارتباط با این موسسه و دریافت خدمات مشاوره با شماره ۸۸۷۲۶۱۵۳ (۰۲۱) تماس گرفته و یا به ‌وب‌سایت مرکز به نشانی www.uarc.org.ir مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.