CableFree راهکار هوآوی برای تغییر بنیادین در فناوری 5G رونمایی شد

هوآوی به تازگی از فناوری جدیدی در حوزه آنتن‌های ۵G رونمایی کرده است. این فناوری که CableFree نام دارد، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را در بخش‌های تاثیرگذار فناوری نسل پنجم ارتباطی به همراه دارد. به عنوان نمونه می‌توان به ادغام آنتن‌ها در ایستگاه اصلی، بهینه‌سازی میزان تشعشعات و همچنین بهبود ظرفیت توان اشاره کرد.

این تکنولوژی جدید چشم‌اندازهای جدیدی را در توسعه آنتن‌های ۵G ایجاد خواهد کرد. بر اساس اعلام هوآوی فناوری CableFree محدودیت‌های فعلی را در طراحی و بهره‌برداری از فناوری ارتباطی ۵G رفع می‌کند و علاوه بر این باعث بهبود قابلیت‌های آنتن‌ها در تمام زمینه‌ها خواهد شد.

آنتن جدید CableFree هوآوی همان‌طور که از نام آن مشخص است از طراحی بدون کابل استفاده می‌کند. همچنین، طراحی نوینی به منظور تغییر فاز در آن به کار بسته شده که عملکرد و یکپارچه‌سازی آنتن را بهبود می‌بخشد.

فناوری CableFree در حال حاضر در چندین دستگاه تولیدی هوآوی شامل آنتن‌های سری Munich Pro، Golden Mini و London Pro استفاده شده است و شاهد استفاده از آن در محصولات ۳۲T۳۲R Massive MIMO هستیم. این امر به مشتریان کمک خواهد کرد تا بتوانند با سرعت هرچه بیشتر‌ از شبکه‌های با کیفیت ۵G بهره‌ ببرند.

از پیشرفت‌‌های قابل توجه در قالب فناوری CableFree هوآوی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پشتیبانی از باند وسیع و قابل توجه: فناوری 5G از باند فرکانسی بالاتری استفاده کرده و از همین رو به آنتن‌های بلند‌تر برای پوشش بهتر نیاز خواهد داشت. به طور هم‌زمان، پوشش شبکه 5G باید با باندهای فرکانسی مختلف همگام‌سازی شود. در صورتی که از باند فرکانسی 1.8GHz / 2.1GHz و دیگر باندهای فرکانسی به عنوان آپ‌لینک‌های 5G استفاده شود، پوشش فرکانس بالا نقش مهمی در یکپارچگی استفاده از 5G خواهد داشت. فناوری CableFree بهره‌وری تشعشعات آنتن را حدود ۲۰ درصد افزایش می‌دهد، این امر به بهبود پوشش آنتن نیز کمک خواهد کرد.

برآورده کردن نیاز به فرکانس و توان بالاتر: در نواحی با پوشش 5G، نیازمند ظرفیت بالا و سرعت قابل توجه استفاده از طیف‌های فرکانسی هستند. به این ترتیب، میزان بار آنتن از پانصد یا ششصد وات به بیش از یک کیلووات افزایش خواهد یافت. فناوری CableFree ظرفیت توان آنتن را تا بیش از ۸۰ درصد افزایش خواهد داد. با این توضیحات، امکان دست‌یابی به توان خروجی بالاتر در نواحی متراکم با پوشش 5G امکان‌پذیر می‌شود.

هوواوی1

کاهش وزن و ساده‌تر شدن نصب: افزایش امکان ادغام پذیری و یکپارچه‌سازی مؤلفه‌های آنتن، به کاهش وزن آن کمک کرده است. به عنوان نمونه وزن کلی برای یک آنتن ۶ باندی حدود ۱۰ کیلوگرم کاهش یافته و وزن آنتن چند بانده کنترلی هم حدود ۵۰ کیلوگرم است. به دنبال این کاهش وزن دیگر نیازی به استفاده از جرثقیل نیست و فرایند نصب ساده و با صرفه‌جویی در هزینه‌ها انجام خواهد شد.

عملکرد PIM بهتر آنتن: فناوری CableFree باعث کاهش ۸۰ درصدی پیچ‌ها و اتصالات جوشی در آنتن داخلی می‌شود که باعث کاهش خطرات PIM (Passive InterModulation) خواهد شد. CableFree به واسطه کاهش تعداد پیچ‌ها و اتصالات، باعث پایداری طولانی مدت PIM می‌شود. طراحی و فرایند جدید ساخت، نقش اتوماسیون ساخت را در زمینه تولید محصول نیز بهبود می‌دهد.

اما بخش مکمل تجهیزات ارتباطی ارائه‌دهنده 5G، گوشی‌هایی هستند که توان برقراری ارتباط بر این بستر را داشته باشند و امکان استفاده از قابلیت‌ها و سرعت بالای این نسل را ارائه ‌دهند. در این زمینه نیز هوآوی حرف اول را می‌زند. چیپ‌ست Balong 5000 ساخت هوآوی اولین تراشه مخابراتی دنیا است که امکان برقراری ارتباط 2G، 3G، 4G و 5G فقط با استفاده از یک تراشه را مهیا کرده و توانایی برقراری سرعت بالای ارتباطی تا 4.6Gbps  را دارد که یک انقلاب در سرعت اینترنت همراه به حساب می‌آید. همچنین این چیپ‌ست اولین از نوع خود است که توانایی استفاده از دو معماری Standalone و  Non Standalone را دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.