رفتاری که این سازه‌ها در زمان وقوع زلزله دارند به دلیل انعطاف بالا، شکل‌پذیری مناسب و سبک بودن اعضا خطرات جانی و مالی به مراتب کمتری نسبت به استفاده از مصالح سنتی دارد. حال باید دید این نوع از فناوری‌ها در کشورمان در چه جایگاهی قرار دارد و تا چه میزان به آن اهمیت داده می‌شود. 

در سال‌های اخیر ساخت‌و‌ساز نوین در زمینه‌های گوناگون در کشور توسط شرکت‌های متنوعی پایه‌گذاری شده و در پروژه‌های بزرگ و کوچک در سطح کشور از آنها استفاده شده. از مهم‌ترین قسمت‌های ساخت و ساز نوین بخش ساخت و ساز خشک و دیوار پیش ساخته است که چند سالی در کشور استفاده می‌شود. شرکت ابنیه مقاوم آریا از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه ساخت و ساز خشک فعالیت می‌کند، محصول تولیدی این شرکت دیوار‌های پانلی ساخت و ساز خشک با نام وال اسپید Wall Speed است.این شرکت با راه اندازی خط تولید با استفاده از تکنولوژی به‌روز دنیا و فناوری سوئیس در سال 96 تولید دیوار‌های وال اسپید را در داخل کشور شروع کرد. 

 مشخصات کلی دیوارهای وال اسپید تولید داخل:

 این دیوار از هسته مرکزی به جنس پلی استایرن و ورق‌های گالوانیزه سرد نورد شده به عنوان نگه دارنده (استاد) تشکیل شده است که همین امر باعث فوق سبک بودن این دیوارها شده است به نوعی که هر متر مربع وزنی برابر با 4/ 5کیلوگرم دارد. وزن بسیار کم دیوارهای وال اسپید در وهله اول باعث کاهش مصالح ساختمان مانند بتن، میلگرد و فولاد و در مرحله بعدی باعث افزایش سرعت حمل و نقل، ساخت و اجرا می‌شود که در نهایت سبب بازگشت سریع‌تر سرمایه و سودآوری بهتر خواهد شد. سرعت اجرای دیوارهای وال اسپید با دو نفر اکیپ اجرایی روزانه 100 متر مربع است .

کاهش هزینه ساخت بنا و سرعت اجرای بالا عملا باعث می‌شود که این دیوار برای سازنده رایگان تمام شود.