تاثیر خانه‌های پیش‌ساخته بر کاهش  هزینه‌‌های ساخت‌و‌‌ساز

صنعت ساخت مصنوع فلزی ساختمان با استفاده از فناوری‌های لیزری هنوز آن‌طور که باید در ایران شکل نگرفته است و از آنجا که برای راه‌اندازی هر واحد تولیدی، سرمایه نسبتا زیادی لازم است، از این رو باید سرمایه‌گذاران بزرگ را برای ورود به این بخش ترغیب و تشویق کرد.

در حال حاضر شرکت آهنود فلز خانه‌ها (هومس) مجهز به کارگاه برش لیزر تهیه قطعات ورق CNC، کارگاه تراش قطعات طراحی شده و اتصالات، کارگاه ساخت و جوشکاری، کارگاه رنگ‌آمیزی و آبکاری قطعات فلزی و کارگاه مونتاژ و نصب توانسته گام‌های مطلوبی در بخش پیش‌‌ساختگی (تولید محصولات در کارخانه‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین) بردارد.

این واحد تولیدی از طریق فناوری‌های نوین لیزری، قابلیت تولید انواع درهای عابر، پارکینگ و لابی، پله‌های معلق، پارتیشن‌ها و اکسسوری را دارد. ساخت این محصولات در کارخانه و نصب راحت و ساده آنها در ساختمان، علاوه بر زیبایی، دوام و امنیت بالا، می‌تواند هزینه‌های ساخت‌و‌ساز را نیز در این بخش تا 50 درصد کاهش دهد.

به گفته نوباشی، مدیر عامل این شرکت، مصنوعات فلزی ساختمانی، بازار خوبی در کشورهای عراق، افغانستان و عمان دارد و ایران هم برای تامین این بازارها از توانایی لازم برخوردار است. به طور نمونه مراجعات زیادی از اقلیم کردستان عراق به شرکت آهنود فلز می‌شود که آنها خواستار خرید و سفارش انواع درهای فلزی و شیت‌های ورقی لیزرشده با طرح‌های زیبا هستند.

وی معتقد است در صورتی که سرمایه‌گذاران بزرگ راغب به سرمایه‌گذاری شوند، خواهیم توانست با یک تولید هدفمند، بازارهای صادراتی کشورهای همسایه را تصاحب کنیم و درآمد ارزی قابل توجهی برای کشورمان ایجاد کنیم.