این شرکت فرانسوی در زمینه اکتشاف و تولید نفت خام و گاز طبیعی، همچنین تولید برق و نیز انتقال آن، پالایش و بازاریابی نفت خام و گاز طبیعی فعالیت می‌کند. توتال انرژیز در خصوص فعالیت‌‌‌های خود در صنعت نیرو می‌‌‌گوید: با وفاداری به مدل یکپارچه خود، هدف ما تولید و عرضه برق است که در درجه اول از انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر و از گاز طبیعی تولید می‌شود. گاز طبیعی به دلیل انعطاف‌پذیری و ظرفیت آن برای پاسخگویی به رشد شدید تقاضا و به دلیل اینکه نیمی ‌‌‌از انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای زغال‌‌‌سنگ در تولید برق را ناشی می‌شود، یک انرژی انتقال کلیدی است.

از تولید تا تامین برق از انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر

شرکت توتال انرژیز سابقه طولانی در تجارت برق دارد. برق همیشه یکی از خروجی‌‌‌های اصلی گاز طبیعی تولید شده توسط این شرکت بوده است. گازی که کربن بسیار کمتری نسبت به زغال‌‌‌سنگ برای تولید الکتریسیته منتشر می‌کند، برای جبران ماهیت متناوب انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر ایده‌‌‌آل است، یعنی زمانی که خورشید، باد و... وجود ندارد، جای خالی آنها را پر می‌کند. این شرکت می‌‌‌گوید که به منظور ارائه بهترین قیمت به مشتریان شخصی و تجاری خود، ما در سراسر زنجیره ارزش برق حضور داریم.

تولید برق

توتال ظرفیت تولید خود را در چند سال گذشته از طریق یک مجموعه خریدهای هدفمند در بخش انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر (خورشیدی، بادی، آبی) به طور قابل‌توجهی افزایش داده‌‌‌ است، جایی که تجارت این شرکت به سرعت در حال رشد است. همچنین توتال انرژیز شرکت‌های وابسته تخصصی راه‌اندازی کرده و هدف خود را دستیابی به ۱۰۰ گیگاوات ظرفیت ناخالص تولید انرژی تجدیدپذیر نصب شده تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است.

تامین برق

در زمینه تامین نیرو، توتال تامین‌کننده اصلی برق در اروپاست که به بازارهای فرانسه، بلژیک، اسپانیا، هلند و بریتانیا خدمت می‌کند.

ذخیره‌‌‌سازی

برای جبران ماهیت متناوب انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر و کاهش تعرفه دسترسی به شبکه برای مشتریان، این شرکت ذخیره‌‌‌سازی برق را در اولویت برنامه‌‌‌های خود در این صنعت قرار داده است. توتال انرژیز در سیستم‌های ذخیره‌‌‌سازی ثابت سرمایه‌گذاری کرده است، مانند دانکرک، یعنی جایی که بزرگ‌ترین پروژه از این نوع را در فرانسه راه‌‌‌اندازی کرده است. همچنین شعبه Saft توتال، باتری‌‌‌های با تکنولوژی بالا را برای ذخیره برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر توسعه می‌دهد. از طرف دیگر، این شرکت مصمم است که کربن‌‌‌زدایی انرژی‌‌‌های خود را دنبال کند و همچنین جاه‌طلبی دارد که در بخش‌‌‌های بیوگاز و هیدروژن رشد کند.

تجمیع نوآوری‌‌‌ها در توتال انرژیز در زنجیره ارزش برق

تجمیع شامل یکپارچه کردن چند منبع غیرمتمرکز برق در یک سبد یکسان، به عنوان مثال برق تولید‌شده از انرژی خورشیدی، توربین‌‌‌های بادی و... و مدیریت این برق است تا در زمان مناسب به مقدار مناسب به شبکه اضافه شود.

راهکارهایی برای ارتقای تحرک الکتریکی

صنعت حمل‌ونقل دستخوش تغییرات گسترده‌ای است. در مواجهه با چالش‌‌‌های آب و هوایی و تغییر عادات کاربران، تحرک الکتریکی به عنوان راه‌حل آینده در حال ظهور است. حمل‌ونقل برقی نه تنها به خودروهای سواری مربوط می‌شود به طوری که تعداد وسایل نقلیه الکتریکی (EV) می‌تواند در سال ۲۰۴۰ از ۲ میلیون امروز به ۳۸۰ میلیون افزایش یابد، بلکه ناوگان شهری و عمومی ‌‌‌را نیز شامل می‌شود. با در نظر گرفتن این سهم، شرکت توتال طیف کاملی از محصولات و خدمات را متناسب با نیازهای فردی و مشتریان تجاری خود ایجاد کرده است و این شرکت فعالیت‌‌‌های خود در این بخش را به شرح زیر اعلام کرده است:

در جایگاه‌‌‌های خدماتی، شبکه متراکمی ‌‌‌از ایستگاه‌‌‌های شارژ با توان بالا را توسعه داده‌‌‌ایم. همچنین در آینده، قصد داریم ۵۰۰ ایستگاه خدمات توتال انرژیز را در اروپا با مناطق شارژ خودروهای برقی تجهیز کنیم که در نتیجه ۱۰۰۰ ایستگاه شارژ در امتداد بزرگراه‌‌‌های اروپای غربی یا یک ایستگاه در هر ۱۵۰ کیلومتر ایجاد می‌شود. خارج از شبکه جایگاه‌‌‌های خدماتی خود، ما به مقامات محلی و منطقه‌‌‌ای کمک می‌‌‌کنیم تا شبکه‌‌‌های عمومی ‌‌‌ایستگاه‌‌‌های شارژ را در سراسر اروپا توسعه و راه‌‌‌اندازی کنند. در بخش برق خانگی، شرکت‌های وابسته تامین‌‌‌کننده برق توتال، راه‌‌‌حل‌‌‌های شارژ خانگی خودروهای EV را برای مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند.

برای شرکت‌ها، زیرساخت‌‌‌های شارژ را برای استفاده ناوگان، کارمندان و بازدیدکنندگان شرکت‌ها اجرا می‌‌‌کنیم و به لطف کارت‌‌‌های ارائه‌شده توسط توتال انرژیز، افرادی که برای کار سفر می‌کنند می‌توانند وسیله نقلیه خود را در بیش از ۱۵۰‌هزار ایستگاه شارژ در شبکه‌‌‌های شریک در سراسر اروپا شارژ کنند. در زمینه حمل‌ونقل، شرکت وابسته توتال انرژیز Saft در سال ۲۰۲۰ یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت استلانتیس (گروه PSA سابق) برای ایجاد یک پروژه مشترک در سطح جهانی در توسعه و ساخت باتری‌‌‌های با کارآیی بالا برای وسایل نقلیه سواری الکتریکی ایجاد کرد. همچنین در سال ۲۰۲۱؛ مرسدس بنز به عنوان شریک جدید ACC (شرکت مشروط به تایید مقامات) وارد هیات شد.