تیم مدیریت بسیاری از شرکت‌‌های آب و برق درباره این چالش‌‌ها و انتقال انرژی مرتبط با آن احساس فوریت می‌کنند، اما تغییر یک‌شبه اتفاق نخواهد افتاد. در عین حال، قابلیت اطمینان، زیربنای مجوز فعالیت شرکت‌ها است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. تضمین یک انتقال عادلانه، به زمان و ترکیب انرژی متنوع نیاز دارد. با تکامل بازار، بازیکنان جدید با قابلیت‌‌های جدید پا به عرصه می‌گذارند و پیچیدگی بیشتری را به بازار اضافه می‌کنند. شرکت‌‌های خدمات شهری باید امروز تعیین کنند که چگونه و کجا بازی خواهند کرد، چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت، و از این رو سرمایه‌‌گذاری و منابع خود را روی چهار اقدام متمرکز کنند تا این استراتژی را فعال کنید.

پویایی مشتریان بخش انرژی

گزارش EY درباره بینش مصرف‌‌کنندگان در انتقال انرژی، که طی دو سال گذشته ۷۰ هزار مصرف‌‌کننده را در ۱۸ منطقه در ایالات متحده مورد بررسی قرار داد، نشان می‌دهد که مصرف‌‌کنندگان فقط برای تغییر آماده نیستند، بلکه در این زمینه پیشرو نیز هستند. افزایش قیمت‌ها و اختلال در بازار، به علاقه آنها به انرژی پاک و بهره‌وری انرژی دامن زده است و به تسریع پذیرش راه‌حل‌های جدید مانند خودروهای برقی و پنل‌های خورشیدی روی پشت بام کمک کرده است.

در عین حال، نوسانات قیمتی بر اعتماد مصرف‌کنندگان، به صنعتی که سال‌ها بدیهی تلقی می‌شد، ضربه وارد کرده است. از سال ۲۰۲۱، تحقیقات EY نشان داد که بیش از ۸۰ ارائه‌دهنده انرژی در بازارهای رقابتی از کار افتاده‌اند. علاوه بر این، اختلالات خبرساز در خدمت‌رسانی شرکت‌های آب و برق به دلیل رویدادهای نامطلوب مانند آتش‌‌سوزی‌‌های متعدد، امواج گرما، یخبندان و توفان‌‌های اخیر در سراسر ایالات متحده، فقط به تصور مصرف‌‌کنندگان می‌‌افزاید که ممکن است نتوانند روی خدمات محلی خود حساب کنند. برای غلبه بر این چالش‌ها و ساختن آینده جدید انرژی، تغییر تجربه مشتری برای بقای صنعت نیرو امری ضروری است. شرکت‌‌های پیشرو در حال بهره‌‌برداری از داده‌هایی هستند که فناوری می‌تواند برای واکنش چابک‌‌تر به تغییرات رفتار مشتری و ایجاد تجربه یکپارچه‌‌تر مشتری فراهم کند.

تعادل جاه‌طلبی‌های کربن‌زدایی با انعطاف شبکه

پایه و اساس هر شرکت خدماتی ارائه خدمات قابل اعتماد است، خواه روشن نگه داشتن چراغ‌ها باشد یا ارائه ایمن گاز یا آب. در دنیایی که اختلالات در خدمات به دلیل مشکلات آب و هوایی و افزایش برق‌رسانی وجود دارد، انعطاف‌پذیری و قابلیت اطمینان به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود. زیرزمینی کردن زیرساخت‌‌های انتقال یا توزیع، اتصال به منابع تجدیدپذیر غیرمتمرکز، انتقال سیستم‌‌های پشتیبان به فضای ابری، و انتقال به ناوگان خودروهای الکتریکی، تنها چند پروژه سرمایه‌‌بر، اما حیاتی برای کمک به شرکت‌‌های خدماتی برای پیشرفت هستند.

شرکت‌‌های خدمات شهری باید در هزینه ‌‌سرمایه‌های خود هوشمندانه عمل کنند و ابتدا اطمینان حاصل کنند که به درستی در زیرساخت‌‌های امن و پایدار سرمایه‌‌گذاری می‌کنند، در حالی که کارآیی عملیاتی را به حداکثر می‌‌رسانند و هزینه‌ها را کاهش می‌دهند تا نرخ‌‌ها را تا حد ممکن پایین نگه دارند تا به نفع مصرف‌‌کنندگان باشد. شرکت‌های برق نیز باید انواع برقی را که تامین می‌کنند به درستی مدیریت کنند. تغییر به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر باید به گونه‌ای انجام شود که از قیمت‌ها به نفع مصرف‌کنندگان محافظت کند. در برخی موارد، ممکن است منطقی باشد که در کوتاه‌مدت با منابع سنتی برق ادامه دهیم تا اطمینان حاصل شود که انرژی مقرون به صرفه برای همه قابل دسترس است.

انتقال به انرژی‌های پاک با کمک فناوری

با درک چالش‌‌های متنوع، برخی از شرکت‌‌ها به سرعت به سمت استفاده از فناوری، هم در قابلیت‌‌های دیجیتال و هم داده‌ها، برای پیشبرد آنها حرکت می‌کنند. یک نظرسنجی اخیر EY که در بخشی از صنعت برق انجام شده است نشان می‌دهد که مدیران این صنعت، ارزش داده‌ها را به عنوان یک دارایی مهم می‌‌بینند. با این حال، بسیاری از تاسیسات در مراحل اولیه ایجاد یک طرح داده مدرن هستند و هنوز هم آنها با حجم وسیعی از داده‌هایی که فناوری دیجیتال امکان‌پذیر می‌کند و نحوه استفاده از آن راحت نیستند. آنها فاقد توانایی لازم برای به دست آوردن تصویر روشن از رفتار مصرف‌کنندگان یا نحوه عملکرد دارایی‌ها و تاسیسات خود هستند. علاوه بر این، امنیت داده‌ها و حملات سایبری برای تیم‌های مدیریت نیروگاه‌ها بسیار مورد توجه است. این در حالی است که نیاز به داده‌های باکیفیت و منابع امنیتی برای محافظت از آن، در تمام شرکت‌‌های عمومی ضروری‌‌تر می‌شود.

آینده صنعت برق

تعداد چالش‌‌های پیش روی صنعت برق، با توجه به فرصت‌‌های ارزشمند و آینده‌‌گرا، می‌تواند بسیار زیاد باشد. در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ ما شاهد افزایش حجم ادغام و خرید (M&A) در سراسر این صنعت، با ۲۱ معامله به ارزش ۷۲/ ۳ میلیارد دلار، تنها در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر برای سه ماه سوم بودیم. بیشتر فعالیت‌های M&A بر سرمایه‌گذاری در پرتفوی‌های شرکت‌های فعال در انرژی‌های خورشیدی و بادی متمرکز بود، اما گاز طبیعی تجدیدپذیر نیز به عنوان یک حوزه سرمایه‌گذاری اصلی در حال ظهور است. ما انتظار داریم که سرمایه‌گذاران شرکتی و مالی به ارزیابی تهاجمی خود درباره فرصت‌های انرژی تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۳ ادامه دهند.

قانون کاهش تورم (IRA) سال ۲۰۲۲، که مشوق‌های قابل توجهی را برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و فناوری‌های پاک فراهم می‌کند، همچنین علاقه به صنعت برق و خدمات شهری را برانگیخته است و تقریبا این اطمینان را ایجاد کرده که تقاضای سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های تجدیدپذیر و فناوری پاک افزایش خواهد یافت. این قانون، اعتبار مالیاتی را با ارائه مشوق‌هایی برای فناوری‌های بادی، خورشیدی، هیدروژن پاک، هسته‌ای و سایر فناوری‌ها تمدید می‌کند.