در حالی که تغییرات اقلیمی چندین دهه  است توجه جهان را به خود جلب کرده‌، ما طی سال‌ها شاهد نشست‌‌های بی‌شمار بین‌‌دولتی، اعتراضات جهانی و مستندهایی درباره گرمایش جهانی بوده‌‌ایم. اگرچه شتاب در این زمینه در بخش‌های دولتی و خصوصی در حال افزایش است، اما شرکت‌های پیشرو نیز در حال آماده شدن برای یک مرحله جدید و شتابزده در رقابت برای انرژی‌های پاک هستند، زیرا آمریکا خود را برای برآورده کردن تعهدات خود در سال ۲۰۵۰ در راستای انتشار خالص صفر آماده می‌کند.

این در حالی است که انتظار می‌‌رود قانون کار، زیرساخت و سرمایه‌‌گذاری در این کشور به‌طور قابل توجهی تعهدات انرژی پاک را دنبال می‌کند و طرح‌هایی را برای ایجاد جایگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در سراسر ایالات متحده، برقی‌سازی ناوگان حمل‌‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی ناوگان قدیمی در نظر دارد و همچنین قرار است بودجه فدرال به شرکت‌‌هایی که انرژی سبز را در اولویت قرار می‌دهند، تخصیص داده شود. علاوه بر این، مشوق‌‌های دولتی برای خرید خودروهای برقی و مقررات گزارش‌‌دهی انتشار کربن نیز در انتظار تصویب در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده هستند که نیات آمریکا را بیشتر نشان داده است.

اگرچه شرکت‌‌های نفت و گاز و خودروسازان اخیرا با برنامه‌های انتقال به انرژی‌های پاک و سرمایه‌‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و وسایل نقلیه با سوخت سبز توجهات را به خود جلب کرده‌‌اند، اما شرکت‌‌های آب و برق نیز در دو دهه گذشته در جهت دستیابی به اهداف انتشار کربن خالص صفر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند. با مهاجرت طولانی‌مدت از نیروگاه‌های مبتنی بر زغال سنگ به انرژی‌های تجدیدپذیر، که با توجه به مواردی مانند قانون هوای پاک بین ایالتی، اعتبار مالیاتی سرمایه‌گذاری روی انرژی باد و بسیاری دیگر از قوانین ایالتی درباره انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش یافته است، شرکت‌های برق به آرامی اما با اطمینان به توسعه زیرساخت‌های انرژی پاک آمریکا کمک کرده‌اند. با این حال، شرکت‌‌های انرژی پیشرو این فرصت را دارند که اهداف سازمان‌های خود را بهتر پیش ببرند و برای دریافت کمک‌‌های مالی جدید فدرال، مانند همتایان نفت و گاز خود، اقدام کنند.

کمک‌های دولتی برای رسیدن به اهداف انرژی سبز

شرکت‌‌های برق برای اینکه ادعای خود را در بازار در حال تحول انرژی به اشتراک بگذارند و اطمینان حاصل کنند که در برنامه‌های انرژی سبز خود موفق هستند، تا زمانی که بودجه فدرال هنوز در دسترس آنها است، باید زیرساخت‌‌های شبکه خود را مدرن کنند و استراتژی‌‌های جدید و تحول‌‌آفرین را توسعه دهند. با افزایش ۳میلیارد دلاری برنامه کمک هزینه تطبیق سرمایه‌گذاری شبکه هوشمند و ۱۱ میلیارد دلار کمک‌های بلاعوض برای نهادهای ایالتی و شرکت‌های آب و برق برای افزایش انعطاف‌پذیری زیرساخت‌ها، آینده روشنی برای شرکت‌هایی که مایل به ورود به فرآیند مناقصات فدرال هستند، وجود دارد.

این تزریق بودجه احتمالا برای این سازمان‌ها بسیار مهم خواهد بود، زیرا آنها می‌توانند زیرساخت‌‌های شبکه خود را مدرن ‌‌کنند و در عین حال برای تاسیسات تحت نظر خود برنامه‌های کربن‌‌زدایی گسترده‌‌تری را ممکن می‌سازند. اما برای رسیدن به بهترین سود در سرمایه‌گذاری، شرکت‌های برق باید استراتژی‌های گذار به یک شبکه دیجیتال کارآمد را توسعه دهند. با توجه به ماهیت سریع، در حال تحول و متمرکز بر فناوری‌های انرژی پاک، شرکت‌ها در ابتدا باید زمان و بودجه خود را بر چهار تاکتیک کلیدی زیر متمرکز کنند.

تجهیز شبکه

 سازمان‌های خصوصی، نهادهای دولتی و مصرف‌‌کنندگان به‌زودی خواستار تغییرات بومی درباره مصرف انرژی و الگوهای انتقال آن خواهند بود و این تغییرات تنها با استفاده از راه‌‌حل‌‌های تجهیز شبکه در سراسر شبکه گسترده برق ایالات متحده امکان‌‌پذیر خواهد شد. این مهم با ایجاد شبکه‌های ارتباطی تخصصی صنعتی متصل برای نصب و اتصال حسگرها، پست‌های هوشمند و محاسبات لبه شبکه محقق خواهد شد.

امنیت و انعطاف‌پذیری شبکه

در سال‌های اخیر، شرکت‌‌های انرژی و شرکت‌های آب و برق آمریکایی به خوبی از شکاف‌‌های امنیت سایبری آگاه بوده‌‌اند که در دوران تحول گسترده دیجیتال ایجاد می‌شوند که راه‌‌حل‌‌های عملیاتی، اطلاعاتی و فناوری شبکه را به هم مرتبط می‌کنند. نوسازی زیرساخت‌‌های شبکه چنین خطراتی را برای شرکت‌های پیشرو ایجاد می‌کند، به همین دلیل است که اتوماسیون و بهینه‌‌سازی عملیات شبکه برای اطمینان از ثبات، انعطاف‌‌پذیری و امنیت باید در راس برنامه‌های آنها باشد.

مدیریت تاسیسات پیشرفته

اگرچه برخی از شرکت‌‌های خدمات شهری ممکن است فکر کنند که رویه مدیریت دارایی آنها آزموده و درست باشد، اما نیاز به بازنگری اساسی در آنها برای همگام‌سازی با سرعت سایر قابلیت‌‌های «هوشمند» احساس می‌شود که به زودی شبکه‌های برق را در سراسر جهان متحول خواهند کرد. رهبران صنعت برق به زودی با استفاده از ابزارهایی مانند میزهای مدیریت پیشرفته برای نظارت بر جنبه‌هایی مانند عملکرد، سلامت، قابلیت همکاری و مشارکت در سیستم، به دیدی یکپارچه از دارایی‌های خود نیاز خواهند داشت.

مانند بسیاری از شرکت‌‌ها در صنایع دیگر که در حال اصلاح برنامه‌های تحول دیجیتال خود هستند، اکوسیستم‌های داده‌محور، ستون فقرات استراتژی‌‌های شبکه هوشمند شرکت‌‌ها خواهند بود. شبکه‌های فردا از بینش‌‌های مبتنی بر داده برای تقویت هوش مصنوعی، اتوماسیون و بسیاری از راه‌‌حل‌‌ها و خدمات دیگر بهره خواهند برد. اما برای انجام این کار، شرکت‌‌ها ابتدا باید مبانی فنی و الگوهای اطلاعاتی از پیش تعریف‌‌شده و قابل توسعه را تنظیم کنند و همچنین دسترسی خود به مجموعه‌های داده را بهبود بخشند.