به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA)، با توجه به عوارض تولید برق، هزینه تامین برق دقیقه به دقیقه متفاوت است. قیمت برق به طور کلی منعکس‌کننده هزینه ساخت، تامین مالی، نگهداری و راه‌اندازی نیروگاه‌ها و شبکه برق (سیستم پیچیده خطوط انتقال و توزیع برق) است. برخی از شرکت‌های انتفاعی تامین‌کننده برق نیز بازده مالی برای مالکان و سهامداران را در قیمت‌های خود در نظر می‌گیرند. چند عامل کلیدی بر قیمت برق تاثیر می‌گذارد که در ادامه به اختصار به آنها اشاره خواهیم کرد.

سوخت

قیمت سوخت، به ویژه برای گاز طبیعی و سوخت‌های فسیلی (عمدتا در‌ هاوایی و روستاهای آلاسکا)، ممکن است در دوره‌های تقاضای بالای برق و زمانی که محدودیت‌ها یا اختلالات عرضه سوخت به دلیل رویدادهای شدید آب و هوایی و آسیب‌هایی که به زیرساخت‌های حمل و نقل و تحویل سوخت وارد می‌آید، افزایش یابد. قیمت‌های بالاتر سوخت به نوبه خود ممکن است منجر به هزینه‌های بالاتر برای تولید برق شود.

هزینه‌های نیروگاه‌ها

هر نیروگاه دارای هزینه‌های تامین مالی، ساخت، نگهداری و بهره‌برداری است که با افزایش هریک از این هزینه‌ها قیمت برق تولید شده نیز می‌تواند تحت تاثیر قرار بگیرد.  

سیستم انتقال و توزیع

سیستم‌های انتقال و توزیع برق که نیروگاه‌ها را به مصرف‌کنندگان متصل می‌کنند دارای هزینه‌های ساخت، بهره‌برداری و نگهداری هستند که این هزینه‌ها شامل تعمیر آسیب‌های وارد شده به سیستم‌ها در اثر حوادث یا رویدادهای شدید جوی و بهبود امنیت سایبری می‌شوند.

شرایط آب و هوایی

نوسانات شدید دما می‌تواند تقاضا برای گرمایش و سرمایش را افزایش دهد و در نتیجه افزایش تقاضای برق می‌تواند موجب افزایش قیمت سوخت و برق شود. افزایش بارش باران و برف آب را برای تولید برق کم‌هزینه تامین می‌کند و باد می‌تواند تولید برق کم‌هزینه را در زمانی که سرعت باد مطلوب باشد، فراهم کند. با این حال، زمانی که خشکسالی یا تقاضای رقابتی برای منابع آبی وجود دارد، یا زمانی که سرعت باد کاهش می‌یابد، از دست دادن تولید برق از نیروگاه‌های بادی می‌تواند فشار فزاینده‌ای را بر دیگر منابع انرژی و سوخت و قیمت‌ها وارد کند.

مقررات

در برخی از ایالت‌های آمریکا، کمیسیون‌های خدمات عمومی ‌به طور کامل قیمت برق را تعیین و تنظیم می‌کنند، در حالی که در سایر ایالت‌ها ترکیبی از قیمت‌های تنظیم نشده (برای تولیدکنندگان) و قیمت‌های تنظیم شده (برای انتقال و توزیع) دارند.

قیمت برق معمولا در تابستان بالاتر است

هزینه تامین برق دقیقه به دقیقه تغییر می‌کند. با این حال، اکثر مصرف‌کنندگان بر اساس هزینه فصلی برق، نرخ پرداخت می‌کنند. تغییرات در قیمت‌ها به طور کلی منعکس‌کننده تغییرات در تقاضای برق، در دسترس بودن منابع تولید، هزینه‌های سوخت و در دسترس بودن نیروگاه است. قیمت‌ها معمولا در تابستان زمانی که تقاضای کل برای انرژی زیاد است بالاترین قیمت‌ها هستند، زیرا منابع تولید گران‌تر برای پاسخگویی به افزایش تقاضا به هزینه نهایی اضافه می‌شوند.

قیمت برق بسته به نوع مشتری متفاوت است

قیمت برق معمولا برای مصرف‌کنندگان مسکونی و تجاری بالاترین قیمت است زیرا توزیع برق بین آنها هزینه بیشتری دارد. مصرف‌کنندگان صنعتی برق بیشتری مصرف می‌کنند و می‌توانند آن را با ولتاژهای بالاتر دریافت کنند، بنابراین تامین برق برای این مشتریان کارآمدتر است و هزینه کمتری دارد. قیمت برق مشترکان صنعتی به طور کلی نزدیک به قیمت عمده‌فروشی برق است. در سال ۲۰۲۰، متوسط قیمت خرده‌فروشی سالانه برق ایالات متحده حدود ۵۹/ ۱۰ سنت (¢) در هر کیلووات ساعت بود. میانگین قیمت سالانه بر اساس انواع عمده مشتریان خدمات شهری در سال ۲۰۲۰ برای مشتریان مسکونی ۱۵/ ۱۳ سنت، تجاری ۵۹/ ۱۰ سنت، واحدهای صنعتی ۶۷/ ۶ سنت و حمل و نقل ۹۰/ ۹ سنت در هر کیلووات ساعت بود.

قیمت برق بسته به منطقه متفاوت است

قیمت‌ها بسته به محل بر اساس در دسترس بودن نیروگاه‌ها و سوخت، هزینه‌های سوخت محلی و مقررات قیمت‌گذاری متفاوت است. در سال ۲۰۲۰، میانگین سالانه قیمت برق برای همه انواع مشتریان برق از ۵۵/ ۲۷ سنت در هر کیلووات ساعت در‌هاوایی تا ۵۱/ ۷ سنت در هر کیلووات ساعت در لوئیزیانا متغیر بود. قیمت‌ها در‌هاوایی نسبت به سایر ایالت‌ها بالاست، عمدتا به این دلیل که اکثریت برق موردنیاز این ایالت با سوخت‌های نفتی تولید می‌شود که هزینه اضافی به این ایالت وارد می‌کند.

خرده‌فروشی برق

میزان خرده‌فروشی برق ایالات متحده به مشتریان نهایی در سال ۲۰۲۰ به حدود ۳۶۶۴ میلیارد کیلووات ساعت یا ۷/ ۳ تریلیون کیلووات ساعت رسید که نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۱۴۷ میلیارد کیلووات ساعت کاهش داشت. خرده‌فروشی شامل واردات خالص (واردات منهای صادرات) برق از کانادا و مکزیک است. میزان فروش برق به انواع عمده مشتریان خرده‌فروشی ایالات متحده و درصد سهم آنها از کل فروش در سال ۲۰۲۰ برای مشتریان مسکونی ۱۴۶۲ میلیارد کیلووات ساعت بالغ بر۴۰ درصد، مشتریان تجاری ۱۲۷۶ میلیارد کیلووات ساعت بالغ بر ۳۵ درصد، واحدهای صنعتی حدود ۹۲۰ میلیارد کیلووات ساعت ۲۵ درصد از کل و فروش به بخش حمل و نقل بالغ بر ۷میلیارد کیلووات ساعت حدود ۲/ ۰درصد از کل فروش بود.