به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، برگرفته از Dispatch در ماه ژوئن، شرکت Savion گزینه‌ای برای خرید مزرعه ۶۳۰۰ هکتاری بیل گیتس در مدیسون کانتی دارد. این در حالی است که با سایر صاحبان املاک اطراف آن نیز قراردادهایی امضا شده تا به این پروژه بزرگ ملحق شوند. سارا موزر، مدیر توسعه شرکت Savion در بیانیه‌ای گفت: ما مشتاقانه منتظر توسعه پروژه‌ای هستیم که بتواند انرژی را بدون انتشار کربن تولید کند و در عین حال ثبات مالی را برای مالکان زمین به همراه داشته باشد و مزایای گسترده‌ای را برای مدیسون کانتی فراهم کند.

به گفته شرکت Savion، این پروژه که انتظار می‌رود عمر عملیاتی آن ۳۵ سال باشد، می‌تواند طی این زمان تا ۱۶۰۰ مگاوات برق تولید کند که برای تامین انرژی حدود ۳۴۲ هزار خانوار در ایالت اوهایو کافی است. این میزان تولید هم‌تراز با برخی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های این ایالت است.

 برخی سوابق این املاک ۶۳۰۰ هکتاری را مستقیما به بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت منتسب نمی‌دانند و سوابق نشان می‌دهد شرکت  Midwest Farms از لوئیزیانا، مالک واقعی این زمین‌های کشاورزی است که متعلق به گیتس است. وب‌سایت Dispatch در آن زمان گزارش داد که شرکت میدوست فارم بیش از ۵ هزار هکتار را به قیمت ۱/ ۲۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۹ خریداری کرده است و مابقی اراضی در سال ۲۰۱۸ به مبلغ بیش از ۲ میلیون دلار خریداری شد. برخی رسانه‌ها بر این ارتباط تاکید می‌کنند و مقامات شهر مدیسون کانتی نیز گفته‌اند می‌دانند گیتس مالک این املاک است.

اعلام پروژه Oak Run نشان‌دهنده گام دیگری در رشد مزارع خورشیدی در ایالت اوهایو است که دارای بیش از ۴۰ مزرعه در برخی از مراحل توسعه است. این در حالی است که آمازون غول خرده‌فروشی به تنهایی پشت ۱۶ پروژه مزرعه خورشیدی قرار دارد، اما در صورت ساخت Oak Run این مزرعه بزرگ‌ترین در اوهایو و یکی از بزرگ‌ترین‌ها در ایالات متحده خواهد بود. پروژه خورشیدی عظیم دیگری در شمال غربی ایندیانا به نام Mammoth Solar  بالغ بر ۱۳ هزار هکتار را اشغال خواهد کرد. سایت Oak Run در حدود ۵/ ۴ مایلی جنوب پروژه خورشیدی مدیسون فیلد واقع شده که شرکت Savion در حال توسعه آن است. انتظار می‌رود ساخت این پروژه در ماه اوت آغاز شود.

شرکت Savion می‌گوید اندازه و طراحی نهایی Oak Run به عوامل مختلفی بستگی دارد، که از آن جمله می‌توان به تعداد مالکان زمین برای مشارکت، بازخورد جامعه، الزامات قانونی و تلاش‌ها برای به حداقل رساندن تاثیر پروژه بر جامعه اشاره کرد. این شرکت می‌گوید این پروژه در طول عمر خود بین ۲۴۲ تا ۵۰۴ میلیون دلار درآمد مالیاتی ایجاد خواهد کرد.