توسعه زیرساخت برق هم بسیار سرمایه‌بر است و به همین علت در سال‌های گذشته به اندازه کافی توسعه نیافته است. وی افزود: البته در تابستان‌های یکی دو سال اخیر نزولات جوی مناسب به کمک صنعت برق آمد ولی این امر پایدار نیست و به احتمال خیلی زیاد، کمبود برق، تابستان امسال خود را نشان می‌دهد. خوشبختانه راه‌حل این عقب‌افتادگی وجود دارد. ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش تامین برق، نیروگاه‌های مقیاس کوچک هستند که نیاز به منابع سرمایه‌ای را تا نصف کاهش می‌دهند و با توجه به شرایط کنونی کشور، یک موهبت الهی هستند. این مقام مسوول توضیح داد: ایجاد هر مگاوات ظرفیت نیروگاهی بزرگ حدود ۶۰۰هزار یورو سرمایه نیاز دارد و حدود ۴۰۰هزار یورو نیز برای رساندن این برق به مصرف‌کننده لازم است در شبکه انتقال و فوق توزیع سرمایه‌گذاری شود. صدر ادامه داد: این ارقام در حالی است که نیروگاه‌های مقیاس کوچک با ۴۰۰هزار یورو سرمایه‌گذاری همان میزان برق را به مصرف‌کننده می‌رسانند. به این ترتیب اگر از ظرفیت این نیروگاه‌ها استفاده کنیم در کوتاه‌مدت نیاز به اجرای پروژه‌های گران‌قیمت و زمان‌بر توسعه شبکه برق برطرف می‌شود. این ظرفیت می‌تواند در شرایط کنونی برای کشور نجات‌بخش باشد.

صدر ضمن یادآوری اینکه صنعت برق، زیرساخت بخش صنعت و تولید به شمار می‌رود، اظهار کرد: در بسیاری از مواقع در شهرک‌های صنعتی واحدهای متوسط و کوچکی را شاهد هستیم که به دلیل نبود زیرساخت برق سرمایه‌گذاری آنها به تعویق افتاده است؛ این در حالی است که نیروگاه‌های مقیاس کوچک به سرعت می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. وی گفت: سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های کوچک مقیاس متکی به سرمایه‌های شخصی هستند و وابستگی حداقلی به منابع عمومی یا صندوق توسعه ملی دارند. به همین جهت در سال‌های اخیر که آهنگ توسعه نیروگاه‌های بزرگ کند شده است، نیروگاه‌های مقیاس کوچک جهاد سرمایه‌گذاری را ادامه داده‌اند. به گفته رئیس انجمن نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس، با وجود اینکه نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس تنها ٢ درصد ظرفیت نیروگاهی کل کشور هستند اما سهم ۲۰ تا ٢٥ درصدی در ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید برق دارند. وی بزرگ‌ترین مشکل نیروگاه‌های مقیاس کوچک را معوقات آنها دانست و تصریح کرد: نیروگاه‌ها پول برقی را که ۹ ماه پیش تولید کرده و به دولت تحویل داده‌اند هنوز دریافت نکرده‌اند. این میزان، منهای معوقات سال‌های قبل است. همین یک مشکل برای زمین‌گیر شدن یک نیروگاه کوچک‌مقیاس کافی است.

صدر توضیح داد: تاخیر در پرداخت‌ها باعث شده نیروگاه‌ها در یک سال اخیر برخی ملزومات را ١٠٠ درصد گران‌تر، خریداری کنند و ارزش مطالباتشان در زمان پرداخت نزدیک ۱۰۰ درصد افت کند.