تامین 5میلیون کنتور هوشمند

همان‌طور که می‌دانید برخی ماموریت‌ها و فعالیت‌ها در حوزه نیرو فرابخشی بوده و نیازمند یک مدیریت متمرکز برای راهبری این فعالیت‌ها است؛ از جمله این موارد مبحث کنتورهای هوشمند است که در برنامه ششم نیز به آن پرداخته شد.وی با بیان اینکه کنتورهای هوشمند تنها برای مشترکان برق نبوده و مشترکان آبی نیز باید از کنتور هوشمند استفاده کنند، افزود: موضوع مهم‌تر نسبت کنتورهای هوشمند، سامانه و شبکه هوشمند است که در بستر توسعه فناوری اطلاعات انجام می‌پذیرد. به همین منظور شرکت ساتکاب و توانیر با امضای تفاهم‌نامه‌ای در حضور وزیر نیرو ایجاد و توسعه این بستر را بر عهده گرفتند. تامین ۵ میلیون کنتور هوشمند برق، از جمله ماموریت‌های شرکت ساتکاب در این زمینه است.مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه به منظور استفاده از خط اعتباری با روسیه از دیگر اقدامات ساتکاب در ۶ ماه نخست سال ۹۸ است که در پروژه‌ای توانستیم ۷۰۰ میلیون یورو از خط اعتباری ایران – روسیه در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی این دو کشور استفاده کنیم.

علاءالدینی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید شرکت ساتکاب در دوره جدید یک شرکت توسعه‌ای خواهد شد. بنابراین حمایت از بخش‌خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالیت در مناطق محروم، ایجاد اشتغال، حمایت و هدایت برخی پروژه‌ها که نیازمند حضور دولت باشد و... از جمله رسالت‌های توسعه‌ای شرکت ساتکاب در دوره جدید است. وی افزود: توسعه‌ای شدن شرکت ساتکاب در انتظار تصویب در کمیسیون اقتصاد دولت بوده و امیدواریم به زودی این اتفاق رخ دهد.مدیرعامل ساتکاب با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های استارت‌آپ‌های حوزه نیرو گفت: شرکت ساتکاب مطابق توافقاتی که با صندوق نوآوری و شکوفایی انجام داده است، تصمیم دارد به منظور رفع معضلات و مشکلات صنعت آب و برق، بهبود عملکرد و... ضمن استفاده از ظرفیت‌های استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های فعال حوزه نیرو از آنها حمایت کند.علاءالدینی درباره حمایت از تولیدات داخلی نیز اعلام کرد: در مجمع عمومی شرکت ساتکاب که یک شرکت دولتی است، ضمن تصویب و تدوین برنامه‌های این شرکت در سال ۹۸، موافقت شد تا به منظور حمایت از توسعه صادرات، دفاتری را در داخل و خارج از کشور مطابق با اساسنامه راه‌اندازی کنیم. هدف اصلی از راه‌اندازی این دفاتر که در بازارهای هدف ایران استقرار می‌یابد، ارائه خدمات فنی مهندسی به کشورهای مورد نظر است. به نوعی شرکت ساتکاب هدایت‌کننده و راهبر برندهای ایرانی در بازارهای جهانی خواهد بود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوین، معرفی محصول خود به مشتریان است. شرکت ساتکاب در این زمینه وظیفه شناسایی، بازاریابی و صدور برخی مجوزها و تاییدیه‌ها را در حوزه وزارت نیرو بر عهده دارد.مدیرعامل ساتکاب در مورد آخرین وضعیت هوشمندسازی شبکه انرژی کشور و فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی (فهام) گفت: خوشبختانه طرح فهام پیشرفت خوبی داشته و بسیاری از مناطق پرمصرف از قبل به این کنتورهای هوشمند تجهیز است.علاءالدینی تصریح کرد: شرکت ساتکاب به‌عنوان مدیریت متمرکز این طرح و فرابخشی آب و برق این طرح ملی فعالیت می‌کند. امیدواریم در آینده نه چندان دور صددرصد کنتورهای آب و برق هوشمند شود.