بازار سهام

20-01

رکوردی دیگر برای بورس

شاخص کل بورس تهران روز دوشنبه ضمن جهش 17 کانالی قله قبلی را پس گرفت و برای اولین بار به سطح 392 هزار واحد دست یافت. جهش 4/ 4 درصد دماسنج سهام طی روز گذشته مرهون رشد قیمت در سهام 307 شرکت بورسی بود. در پی حضور پرشور معامله‌گران حقیقی ارزش معاملات خرد بورس برای سومین بار در یک ماه اخیر از 3 هزار میلیارد تومان گذشت. شدت تقاضا به حدی بود که علاوه بر جابه‌جایی قابل ملاحظه سهام، حدود 840 میلیارد تومان پول در پشت صف سهام 217 بنگاه بورسی مجال خرید را نیافت. بازگشایی «فولاد» مهم‌ترین اتفاق دیروز بود که رشد بیش از 2400 واحدی شاخص کل را رقم زد.

 

بازار ارز

20-02

تعادل معاملات ارزی

بازار ارز معاملات سومین روز هفته را با رشد قیمت سپری کرد. نرخ هر دلار آمریکا ساعت 16 دیروز 30 تومان (معادل 2/ 0 درصد) دیگر افزایش یافت و به سطح 13 هزار و 430 تومان قرار گرفت. این ضعیف‌ترین نوسان صعودی دلار در نیمه دوم دی‌ماه است. دلار از پنج‌شنبه هفته قبل ریزش شدیدی را تجربه کرد و به زیر مرز روانی 13 هزار و 500 تومان برگشت. مسیر نرخ‌ها روز شنبه هم نزولی بود. اما پس از تخلیه شوک ناشی از تنش‌های سیاسی، معاملات این دو روز به شکل رشد آرام قیمت‌ها رقم خورد. کاهش انگیزه‌های غیرتجاری خرید ارز و کنترل‌های بازارساز، رشد تقاضای دارایی‌های ریسکی همچون سهام در آرامش دلار موثرند.

 

بازار سکه

20-03

سکه در حمایت دلار

سکه هم روز گذشته با حمایت‌ دلار توانست سومین رشد متوالی را پس از تخلیه هیجان هفته قبل تجربه کند. بهای هر سکه طرح جدید ساعت 16 دیروز 20 هزار تومان دیگر افزایش یافت و به سطح 4 میلیون و 770 هزار تومان رسید. افزایش قیمت این فلز گرانبها طی روز گذشته درحالی رقم خورد که بهای هر اونس طلای جهانی در پی دریافت سیگنال‌های مثبت از توافق تجاری میان چین و آمریکا کاهش حدود یک درصدی را به ثبت رساند. با وجود این، سکه با تبعیت از مسیر قیمت‌ها در بازار داخلی ارز، ضمن رشد 4/ 0 درصدی توانست بخشی از افت 9 درصدی اواخر هفته قبل را جبران کند.