هدف از اجرای این طرح، که اردیبهشت امسال و با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌‌‌برداری می‌رسد، جمع‌آوری و بازیابی گازهای مشعل‌‌‌های غرب کارون و خلق ثروت در صنعت پتروشیمی است.

علاوه بر این بازدیدها، نشست هماهنگی راه‌‌‌اندازی پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس به ریاست نشان‌‌‌زاده مقدم معاون برنامه‌‌‌ریزی و توسعه کسب و کار در سالن جلسات این پروژه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس، در این نشست که مدیران حوزه‌‌‌های مختلف ستاد و مدیران و کارشناسان پالایش گاز هویزه خلیج‌‌‌فارس حضور داشتند، معاون برنامه‌‌‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه با اشاره به اینکه هویزه و خوزستان، سرزمینی مقدس و قدمگاه شهدای سرافراز مدافع خاک پاک ایران اسلامی است، گفت: تلاش جهادی برای تولید و اشتغال و احداث پروژه‌های کلیدی چون پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، ادامه راه شهدا برای سربلندی کشور و نقش‌آفرینی در جنگ اقتصادی است.

وی با بیان اینکه بهره‌‌‌برداری از این پروژه، افتخار ماندگار دوره جدید مدیریت این گروه است، گفت: برای اجرای این پروژه که به زودی با حضور ریاست محترم جمهور و مسوولان ارشد کشور به بهره‌‌‌برداری می‌‌‌رسد، یک و نیم میلیارد دلار هزینه شده است. نشـان‌زاده مقدم تاکید کرد: تا زمان بهره‌برداری، حضور همه مدیران و کارشناسان در سایت و نظارت و پایش لحظه‌‌‌ای همه بخش‌های پروژه الزامی است.

طرح زیست محیطی ارزش آفرین

مهدی سیفی رئیس هیات‌مدیره پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس و دستیار ویژه معاون برنامه‌‌‌ریزی و توسعه کسب و کار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در حاشیه این بازدیدها گفت: با بهره‌‌‌برداری از پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌‌‌فارس علاوه بر خلق ثروت در صنعت پتروشیمی، گازهای مشعل‌‌‌های غرب کارون خاموش و بخشی از تعهدات بین‌المللی ایران در حوزه محیط‌زیست ایفا می‌شود. در جریان بازدیدها و نشست‌ها، مدیران و کارشناسان بخش‌‌‌های مختلف به تشریح آخرین اقدامات و وضعیت حوزه‌های متبوع پرداختند.