تکمیل پروژه ابن‌سینای اندیمشک تا ۳۶ ماه آینده

با حضور عـلی عسـکری مدیرعامل شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس، حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ملی و محلی، عملیات اجرایی مهندسی، خرید و نصب تجهیزات (EPC) پتروشیمی ابن‌سینای اندیمشک آغاز شد.

به گزارش روابط‌عمومی شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس، در دوره احداث این طرح ١٥‌هزار میلیارد تومانی، شامل راه‌اندازی واحد اتیلن اکساید و واحد یوتیلیتی، سرویس‌های جانبی و تصفیه‌خانه پساب، حدود ۱۵۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

علی عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس: به صورت ویژه از کار و تلاش جهادی برای تکمیل پروژه پتروشیمی ابن سینای اندیمشک حمایت می‌کنیم

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مراسم آغاز عملیات اجرایی مهندسی، خرید و نصب تجهیزات (EPC)  پتروشیمی ابن سینای اندیمشک با تبریک اعیاد شعبانیه و تجلیل از رشادت مردم قدرشناس استان خوزستان در حمایت از نظام و انقلاب گفت: با حمایت مالی و توجه ویژه از تلاش جهادی و شبانه‌روزی، امیدواریم تا ۳۶ ماه آینده شاهد بهره‌‌‌برداری از این پروژه باشیم.  وی با بیان اینکه مدیران و کارکنان باید با وضو وارد این تلاش جهادی و پروژه مهم شوند، گفت: پتروشیمی ابن سینای اندیمشک، معبر صنایع پایین‌دستی است و با توجه به قابلیت‌‌‌های منطقه، فازهای بعدی و صنایع پایین‌‌‌دستی در این منطقه ایجاد می‌شود.

علی عسکری با اشاره به موقعیت و جایگاه ممتاز هلدینگ خلیج فارس به عنوان یک ساختار بنام، مقتدر و متعلق به میلیون‌‌‌ها نفر از اقشار مختلف مردم ایران افزود: به واسطه ارتقای ۱۴ پله‌‌‌ای در رتبه جهانی، فروش ۶میلیارد دلاری و حال خوب هلدینگ، خداوند بزرگ را شاکریم.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در ادامه گفت: پنج طرح شامل دو پروژه در ماهشهر و پروژه‌‌‌های پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، مگاپروژه گچساران و فاز یک واحد آمونیاک هنگام با تکیه بر توان و دانش متخصصان ایرانی آماده بهره‌‌‌برداری هستند و در روزها و هفته‌‌‌های آینده راه‌‌‌اندازی و بهره‌‌‌برداری از آنها آغاز می‌شود.

علی عسکری همچنین با تبیین استراتژی اصلی و گام بلند هلدینگ خلیج فارس برای تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی گفت : ایران بزرگ، قابلیت کسب درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری از این صنایع را دارد و با در نظر گرفتن این هدف مهم، پارک‌های تخصصی در ١٣ نقطه کشور احداث می‌شود.

قدردانی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از هلدینگ خلیج فارس

فریدون حسنوند، نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از نگاه ویژه علی عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و همکاران به توسعه صنعت پتروشیمی به‌ویژه در استان خوزستان قدردانی کرد.

وی با اشاره به جایگاه هلدینگ خلیج فارس در توسعه صنعت پتروشیمی و سودآوری گفت: به پاس آغاز عملیات اجرایی مهندس خرید و نصب تجهیزات پتروشیمی ابن سینای اندیمشک، قدردان زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی هلدینگ خلیج فارس هستیم.

نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین  به تبیین مزیت‌های بی‌شمار شهرستان اندیمشک از جمله مردم مشارکت‌جو در توسعه، زمین‌های مرغوب، آب فراوان، نیروی فنی و کار، قرارگرفتن در مسیر خط پلی‌اتیلن و کریدور جنوب به شمال و محل تلاقی سه‌استان خوزستان، ایلام و لرستان از آمادگی برای توسعه صنایع پایین دست در این منطقه  پرداخت.