امید وطن‌‌‌خواه درباره اقدامات مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات این شرکت در یکپارچه‌‌‌سازی و ساماندهی صدور مجوزهای ساخت جایگاه‌‌‌های سی‌‌‌ان‌‌‌جی و سوخت مایع اظهار کرد: به منظور شفاف‌سازی، ‌‌‌حذف فرآیند بوروکراسی در صدور مجوز و حذف امضاهای طلایی، سامانه‌‌‌ای تحت عنوان «درگاه ملی درخواست مجوز جایگاه سوخت» به آدرس http: / / niordc-station. ir/  شانزدهم اسفندماه امسال، زودتر از موعد مقرر راه‌‌‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه سامانه مذکور هم‌اکنون فعال و در دسترس عموم متقاضیان جهت استفاده قرار دارد، افزود: در این فرآیند تمامی درخواست‌‌‌های مجوزها و فرآیند احداث جایگاه‌‌‌ها بدون مراجعه به نهادهای ذی‌ربط و فقط با مراجعه به «درگاه ملی درخواست مجوز جایگاه سوخت» امکان‌‌‌پذیر است.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‌‌های نفتی تاکید کرد: باوجود این سامانه از مرحله تقاضا تا راه‌‌‌اندازی دیگر متقاضیان به شرکت‌ها و مناطق زیرمجموعه وزارت نفت مراجعه نخواهند کرد.

به گفته وطن‌‌‌خواه این سامانه در مرحله نخست به درگاه ملی مجوزهای کشور متصل شده است و در مرحله بعدی باید از سوی وزارت امور دارایی و اقتصاد و افتای ریاست جمهوری (سازمان فناوری اطلاعات ایران) متصل شود تا از این طریق از سوی مسوولان ارشد نظام نیز مورد رصد قرار گیرد.