رضا کاظم‌‌‌نژاد با اشاره به چالش‌‌‌های صنعت سی‌‌‌ان‌‌‌جی تصریح کرد: اصلاح فاصله منطقی قیمت سوخت بنزین و گاز از جمله مواردی است که باید بررسی و از سوی مراجع ذی‌‌‌صلاح تصمیم‌گیری شود. افزایش سهم سی‌‌‌ان‌‌‌جی در سبد سوخت خودرو مستلزم این است که قیمت سوخت اصلاح شود و با مابه‌‌‌التفاوتی که بین قیمت سوخت مایع و بنزین ایجاد می‌شود، مشوقی برای طیف بازار مصرف و افزایش اقبال عمومی برای توسعه بیشتر این سوخت فراهم شود.به گفته مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‌‌های نفتی ایران در این مسیر باید از تکنولوژی به‌روز و کارآمد استفاده کرد که در بخش تبدیل کارگاهی خودروها این مهم به‌زودی اتفاق خواهد افتاد و آن استفاده از لوازم و ملزومات نسل۴ است که کارآیی بهتر و مصرف گاز کمتری خواهد داشت.کاظم‌‌‌نژاد اظهار کرد: به‌منظور کسب نتیجه قابل قبول در این عرصه نیاز است بین نهادها و سازمان‌های مرتبط در توسعه صنعت سی‌‌‌ان‌‌‌جی، اعم از وزارت نفت، وزارت صمت، مرکز پژوهش‌‌‌های مجلس شورای اسلامی، ‌‌‌سازمان برنامه و بودجه کشور، خودروسازان، تولیدکنندگان تجهیزات و قطعات سوخت و ... وحدت رویه ایجاد شود.

وی افزود: ظرفیت برای دوگانه‌سوز کردن خودروهای دیزلی وجود دارد تا این خودروها بتوانند هم از سوخت دیزل و هم سی‌‌‌ان‌‌‌جی استفاده کنند تا با مدیریت مصرف بهینه سوخت بخشی از مصرف گازوئیل از این طریق کاهش یابد.

بر پایه مصوبه شورای اقتصاد، از طریق اعطای تسهیلات رایگان، حدود یک‌میلیون و ۴۶۰‌هزار خودرو به سمت سوخت پاک و ارزان سی‌‌‌ان‌‌‌جی هدایت خواهد شد که شامل ۱۰۰‌درصد بخش حمل‌‌‌ونقل مسافر و بار در کشور است.

متقاضیان از جمله مالکان خودروهای تاکسی عمومی و وانت‌‌‌بار، نیسان و کامیون می‌‌‌توانند با مراجعه به این سامانه اینترنتی به آدرس https:/ / gcr.niopdc.ir که از روز سه‌‌‌شنبه (٢٣ اردیبهشت‌‌‌ماه سال ۱۴۰۰) فعال شده است، ثبت‌‌‌نام خود را نهایی و نوبت‌‌‌گیری کنند.

هم‌‌‌اکنون زیرساخت‌‌‌ها برای افزایش سهم سی‌‌‌ان‌‌‌جی در سبد سوخت خودروها و توزیع روزانه حدود ۴۰میلیون مترمکعب سی‌‌‌ان‌‌‌جی در کشور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح، مقدار توزیع سی‌‌‌ان‌‌‌جی از روزانه حدود ۲۲میلیون مترمکعب کنونی تا روزانه ۳۰میلیون مترمکعب افزایش یابد.