طبق اعلام شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، وی اظهار کرد: باتوجه به اقدامات صورت‌گرفته از امروز کلیه ارتباطات و خدمات سامانه فوق برقرار می‌شود، بنابراین سامانه تبدیل کارگاهی دوگانه‌‌‌‌‌‌سوز‌کردن خودروها آماده خدمت‌‌‌‌‌‌رسانی خواهد بود.

 سهم سی‌‌‌‌‌‌ان‌‌‌‌‌‌جی در سبد سوخت خودرو به ۳۰‌درصد می‌رسد

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم از افزایش سهم سی‌‌‌‌‌‌ان‌‌‌‌‌‌جی در سبد خودرو به ۳۰‌درصد تا افق ۱۴۰۴ خبر داد. رضا کاظم‌‌‌‌‌‌نژاد با اشاره به اهمیت امضای قرارداد ۴۵ هزار خودروی دوگانه سوز تاکسی و وانت بین شرکت ملی پخش و ایران‌خودرو اظهار کرد: این امر اقدام مهمی بود که در بخش تولید کارخانه‌ای خودروهای دوگانه‌‌‌‌‌‌سوز در دولت سیزدهم برای نخستین‌‌‌‌‌‌بار این گام برداشته شد. به گفته وی در صورت بسترسازی مناسب، انعقاد چنین قرارداد‌هایی در اولویت برنامه‌‌‌‌‌‌های شرکت ملی پالایش و پخش خواهد بود تا با حمایت شرکت مذکور روند تولید و تبدیل خودروهای دوگانه‌سوز شتاب بیشتری بگیرد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: درحال‌حاضر سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت کشور ۲/ ۲۱‌درصد معادل مصرف روزانه ۴/ ۲۲میلیون مترمکعب سی‌‌‌‌‌‌ان‌‌‌‌‌‌جی بوده که براساس افق تعریف شده در سال۱۴۰۴ مقرر شده است تا مصرف سی‌‌‌‌‌‌ان‌‌‌‌‌‌جی در بخش حمل و نقل (خودروهای سبک) به ۳۰‌درصد افزایش یابد.  کاظم‌‌‌‌‌‌نژاد با اشاره به چالش‌های صنعت سی‌‌‌‌‌‌ان‌‌‌‌‌‌جی تصریح کرد: اصلاح فاصله منطقی قیمت سوخت بنزین و گاز از جمله مواردی است که باید بررسی و توسط مراجع ذی‌صلاح تصمیم‌گیری شود.  وی در ادامه توضیح داد: افزایش سهم سی‌‌‌‌‌‌ان‌‌‌‌‌‌جی در سبد سوخت خودرو مستلزم این است که قیمت سوخت اصلاح شود و با مابه‌‌‌‌‌‌التفاوتی که بین قیمت سوخت مایع و بنزین ایجاد می‌شود، مشوقی برای طیف بازار مصرف و افزایش اقبال عمومی برای توسعه هرچه بیشتر این سوخت فراهم شود.  

کاظم‌‌‌‌‌‌نژاد از دیگر برنامه‌‌‌‌‌‌های در دست اقدام این شرکت خبر داد و افزود: ظرفیت برای دوگانه‌سوز کردن خودروهای دیزلی وجود دارد تا این خودروها هم از سوخت دیزل و هم سی‌‌‌‌‌‌ان‌‌‌‌‌‌جی بتوانند استفاده کنند تا با مدیریت بهینه مصرف سوخت بخشی از مصرف گازوئیل از این طریق کاهش یابد.