در صورت رفع تحریم‌ها، ایران می‌تواند میعانات هم صادر کند که قیمت‌ها در بازار نفتای آسیا را تحت فشار قرار می‌دهد. انتظار می‌رود میعانات پارس جنوبی قیمت رقابتی داشته باشد و اجازه دهد تولیدکنندگان پتروشیمی خوراک ارزان‌تری تامین کنند.

یک تولیدکننده پتروشیمی به پلاتس گفت: بازار نگران است رفع تحریم‌های ایران بازار نفتا را تحت تاثیر قرار دهد؛ زیرا میعانات ارزان‌تر خواهد شد و کره ای‌ها به جای خرید نفتا، میعانات بیشتری خریداری می‌کنند.

ایران پیش از بازگشت دوباره تحریم‌ها به کره‌جنوبی میعانات صادر می‌کرد و شرکت‌های کره‌ای بر اساس شرایط قیمت، میعانات و گریدهای مختلف نفتا استفاده می‌کردند.

یک منبع آگاه در سنگاپور گفت: به محض اینکه ایران و آمریکا به توافق برسند، ایران می‌تواند فرآورده‌های نفتی را دوباره صادر کند و قطعا روی بازار نفتا تاثیر می‌گذارد. پیش از تحریم‌ها ایران میعانات زیادی به هیوندای، هانوآ و سایر شرکت‌های کره‌جنوبی صادر می‌کرد و اگر صادرات میعانات ایران ازسرگرفته شود، تقاضا برای نفتا قطعا کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش پلاتس، پیش از تحریم‌ها صادرات ماهانه LPG ایران در آگوست سال ۲۰۱۸ به رکورد ۵۶۸ هزار تن رسیده است و صادرات کل سال به ۲/ ۵ میلیون تن رسید. در فاصله سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ ایران ۲/ ۳ میلیون تن به ظرفیت تولید LPG افزود که عمدتا از میدان گازی پارس جنوبی بود و انتظار می‌رود ۲/ ۲میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید افزوده شود.