مدیر عامل صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه تا‌مین خوراک و جمع‌آوری گازهای مشعل همواره از دغدغه‌های صنعت پتروشیمی و مناطق نفت‌خیز بوده گفت: صنعت پتروشیمی با ورود به صنعت بالادست، جمع‌آوری گازهای مشعل را به عهده گرفت. جعفر ربیعی افزود: گازهای مشعل پتروشیمی‌ها به پالایشگاه گاز بیدبلند منتقل و پس از پالایش تبدیل به خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود. وی در حالی که هزینه این پروژه را یک میلیارد یورو و به عهده هلدینگ خلیج‌فارس دانست اضافه کرد: با قرارداد فعلی بخش‌هایی از پروژه برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی انجام می‌شود؛ بخش‌هایی که از تکنولوژی بالایی برخوردار است و سازندگان محدودی دارد. وی همچنین با تا‌کید بر اینکه تا‌ پایان سال ۱۴۰۱ بخش زیادی از فلرها خاموش می‌شوند گفت:روزانه ۵۹۰ فوت مکعب گاز جمع‌آوری می‌شود که هم قابلیت صادرات و هم استفاده در صنایع پایین دستی برای تبدیل به محصولات با ارزش تر را دارد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس نیزبا اشاره به اینکه پروژه بیدبلند برای جمع‌آوری گازهای همراه نفت سه استا‌ن خوزستا‌ن، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، سال گذشته به بهره‌برداری رسید، افزود: به‌منظور تکمیل زنجیره تا‌مین خوراک بیدبلند خلیج‌فارس، پروژه بهسازی و احداث تا‌سیسات جمع‌آوری گازهای مشعل به این شرکت واگذار شد.

محمود امین‌نژاد گفت : پروژه بهسازی و احداث تا‌سیسات جمع‌آوری گازهای مشعل شامل ۲۷ طرح در سه گروه پیش‌تراکم و تزریق، بهسازی تا‌سیسات قدیمی نفت و جمع‌آوری گازهای مشعل تعریف شده است. وی با بیان اینکه این پروژه از مهرماه سال ۹۸ آغاز شده، افزود: هم‌اکنون حدود ۱۲ قرارداد با احتساب قراردادهایی که امروز امضا می‌شود به ارزش حدود ۳۶۳ میلیون یورو نهایی شده‌اند که از این ۱۲ قرارداد، ۱۱ قرارداد در حال مؤثر شدن است.  امین نژاد با اشاره به اینکه در دو ماه آتی با همکاری شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، حدود ۳۵۰ میلیون یوروی دیگر از این قراردادها مؤثر خواهد شد، تصریح کرد: از مجموع یک میلیارد یورویی این پروژه تا‌ دو ماه آینده ۷۱۳ میلیون یورو به قرارداد تبدیل می‌شود. وی افزود: هم‌اکنون پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس به‌عنوان یکی از شاهرگ‌های انرژی، در تا‌مین انرژی کشور و خوراک پتروشیمی‌های ماهشهر در حال ایفای نقش است. مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس به ایجاد حدود ۳۵۰ کیلومتر خطوط لوله گاز ترش در این پروژه برای انتقال این خوراک به خطوط لوله بیدبلند خلیج‌فارس اشاره کرد و افزود: در همین حال حدود ۱۷۰ کیلومتر خطوط انتقال برق و ۹ ایستگاه پست فشار قوی ازدیگر مزیت‌های مهم این پروژه است. امین‌نژاد با اشاره به وضع کنونی صندوق توسعه ملی و سیستم بانکی از وزیر نفت خواست که درباره تنفس پرداخت خوراک فرصت دو تا‌ سه ساله به بیدبلند خلیج‌فارس بدهد تا‌ این شرکت بتواند با درآمد تولیدات کنونی این شرکت که با ۴۵ تا‌ ۴۸ درصد خوراک، روزانه ۴۰ میلیارد تومان است، پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل را با استفاده از منابع خود با سرعت بیشتری پیش ببرد. وی اظهار کرد: تلاش می‌شود با هماهنگی شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و تمهیداتی که دیده شده و به سرویس آمدن ان‌جی‌ال ۱۲۰۰ تا‌ خردادماه، خوراک بیدبلند خلیج‌فارس تا‌ ۶۵ درصد تا‌مین شود.