به گزارش فارس معاون وزیر نفت در شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی تیم مدیریت پالایشگاه ستاره خلیج فارس را که حدود ۴ ماه است به این منصب گماشته شده بودند و نتوانستند در طول این مدت درصدی به اهداف تولیدی این پالایشگاه نزدیک شوند را به یکباره تغییر داد.

علیرضا صادق آبادی در مراسم معارفه خود که هفته گذشته با حضور وزیر نفت صورت گرفته بود اتمام پالایشگاه ستاره خلیج فارس را از اولویت های اصلی خود در طول دوره مدیریتش در این سمت اعلام کرده بود.

امامی مدیرعامل برکنار شده پالایشگاه ستاره خلیج فارس همواره اعلام می‌کرد علت عدم پیشرفت پالایشگاه ستاره خلیج فارس مشکلات مالی است و حتی وزیر نفت نیز اخیرا این مسئله را ذکر کرده بود که پالایشگاه ستاره خلیج فارس با مشکلات مالی مواجه است، اما صادق آبادی باتعویض مدیریت در این مجموعه نشان داد ظاهرا تنها علت عدم پیشرفت پالایشگاه ستاره خلیج فارس مسائل مالی نیست بلکه مدیریت ناکارآمد نیز می تواند دلیلی بر عدم پیشرفت پروژه باشد.

اخراج تعداد زیادی از کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس بخشی از عملکرد مرتضی امامی در مجموعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود که با حکم قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری این افراد باید به محل کار خود باز می گشتند.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی خاورمیانه است که در صورت راه اندازی کامل روزانه 360 هزار بشکه میعانات گازی در این پالایشگاه مصرف و با راه اندازی هر ردیف 12 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 تولید می شود.

محمدعلی دادور که با حکم صادق آبادی به عنوان مدیرعامل جدید این مجموعه پالایشی منصوب شده پیش از این در پالایشگاه لاوان به عنوان مدیرعامل مشغول به کار بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.