با توجه به اینکه قیمت شکر در یک مثلث که ضلع بالای آن روند نزولی میان‌مدت و ضلع پایین آن روند صعودی کوتاه‌مدت است در حال نوسان است، در صورتی که محدوده خط روند نزولی میان‌مدت به سمت بالا قطع شود شکر در چند هفته آینده اهداف قیمتی بالاتری مثل محدوده ۴۱۵ دلار را می‌تواند لمس کند که دو محدوده مهم ممکن است مانع رسیدن به این هدف قیمتی شوند که به آنها مقاومت می‌گوییم. محدوده ۳۸۰ دلار و محدوده ۴۰۰ دلار را می‌توان به‌عنوان محدوده‌های مهم مقاومتی قیمت شکر خام در چند هفته آینده در نظر داشت. در صورتی که قیمت شکر ضلع پایین مثلث یعنی محدوده خط روند صعودی کوتاه‌مدت را به سمت پایین قطع کند، محدوده‌های حمایتی ۳۴۵ دلار، ۳۳۳ دلار و ۳۲۵ دلار، می‌توانند ‌مانع رسیدن قیمت این کالا به ۳۱۰ دلار شوند.

بررسی سطوح مهم قیمتی

در صورت افزایش قیمت در کوتاه‌مدت، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۳۸۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را نسبت به احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ها بالا می‌برد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت بالا با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. بعد از این محدوده مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده ۴۰۰ دلار است. شکسته شدن این ناحیه به سمت بالا، امید‌ها را برای ادامه روند صعودی افزایش می‌دهد. این منطقه قیمتی برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از این محدوده ۴۰۰ دلار به سمت بالا با مشکلاتی مواجه شود.

در صورت کاهش قیمت‌ها محدوده خط نزولی بلند‌مدت شکسته شده می‌تواند نقش حمایتی ایفا کند. همچنین محدوده خط روند صعودی میان‌مدت، می‌تواند نقش مقاومتی پر قدرتی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی خواهد بود و روند صعودی را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. شکسته شدن این ناحیه به سمت پایین امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی کاهش خواهد داد. خط روند نزولی کوتاه‌مدت نیز ممکن است در مقابل افزایش قیمت‌ها از خود واکنش نشان دهد. در صورت کاهش قیمت ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۳۶۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی است و روند صعودی را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، ترس‌ها را برای کاهش بیشتر قیمت‌ها افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از محدوده ۳۶۰ دلاربه سمت پایین با مشکلاتی مواجه شود. بعد از این محدوده، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده ۳۳۳ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس‌ها را نسبت به تشکیل یک روند نزولی میان‌مدت یا حتی بلند‌مدت افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. قیمت، برای عبور از محدوده ۳۳۳ دلار به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.