شاخص کیفیت هوا منتهی به ۲۴ ساعت ظهر دیروز در حالی ۱۴۶ گزارش شد که این میزان بالاترین عدد شاخص آلودگی در یک هفته گذشته بوده است.

شاخص کیفیت هوا در روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند، عدد ۱۲۷، دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۱، یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۱۸، شنبه ۱۲ اسفند ۹۲، جمعه ۱۱ اسفند ۹۱ و پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۸۴ گزارش شده بود. دیروز اما، غلظت آلاینده‌‌‌های موجود در هوای پایتخت به بالاترین سطح طی یک هفته اخیر رسید و عدد شاخص ۱۴۶ یعنی در وضعیت ناسالم برای گروه‌‌‌های حساس قرار گرفت. این در حالی است که طی ساعاتی از ابتدای دیروز، کیفیت هوا در شرایط قرمز یعنی ناسالم برای همه قرار گرفت. در ساعات ۶ تا ۸ صبح دیروز، چهارشنبه، شاخص کیفیت هوای تهران از عدد ۱۵۰ عبور کرد اما در ساعات بعد کیفیت هوا مجدد به سطح نارنجی (ناسالم برای گروه‌‌‌های حساس) بازگشت. شاخص کیفیت هوا در ساعات عصر دیروز (حوالی ۴ بعدازظهر) روی عدد ۱۱۶ قرار داشت و کیفیت هوا نسبت به صبح قدری بهبود یافت.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت از ابتدای سال تاکنون ۱۰ روز هوای پاک، ۲۲۱ روز هوای قابل قبول، ۱۰۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌‌‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای همه را در کارنامه خود ثبت کرده است.