به گزارش «ایسنا»، سید‌جعفر تشکری‌هاشمی در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر تهران با بیان اینکه مهم‌ترین معضل پایتخت مساله ترافیک معابر، آلودگی هوا و کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی مناسب است، افزود: شهردار تهران نیز اخیرا اعلام کرد وضعیت ما در حوزه حمل‌ونقل عمومی به هیچ عنوان خوب و قابل قبول نیست؛ برای حل عقب‌ماندگی‌‌‌های موجود باید اقدامات بزرگ و جسورانه برای حمل‌ونقل شهر انجام شود و از اینکه تعدادی اتوبوس به‌‌‌تازگی وارد ناوگان شد، خشنودیم. با این حال باید توجه داشته باشیم که حدود ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در تهران وجود دارد و با چند صد دستگاه اتوبوس مشکل پایتخت حل نمی‌شود و از این رو تا رسیدن به مطلوب باید اقدامات بسیاری انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به اقداماتی که باید برای حل مشکلات حوزه حمل‌ونقل عمومی انجام شود، گفت: یک بخش «لجستیک» است؛ یعنی باید تعمیر ناوگان، خرید اتوبوس‌‌‌های نو، به‌روزرسانی و خرید واگن‌‌‌های جدید انجام شود و وقتی شهروندان را به استفاده از حمل‌ونقل عمومی تشویق می‌‌‌کنیم، آنها باید اطمینان داشته باشند که بعد از دقایقی اتوبوس برای جا‌‌‌به‌‌‌جایی آنها وارد ایستگاه‌‌‌ می‌شود و البته مسیری مشخص برای اتوبوس نیز وجود دارد که آنها را در ترافیک شهری نمی‌‌‌گذارد و زمان سفرشان به حداقل می‌‌‌رسد. همچنین باید امکانات رفاهی داخل اتوبوس به گونه‌‌‌ای باشد که وقتی مسافر سوار آن می‌شود، احساس تحقیر نکند.

تشکری‌هاشمی با اشاره به اهمیت مدیریت درست ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: علاوه بر این موضوع مدیریت ناوگان هم جدی است؛ کمااینکه گاهی مشاهده می‌شود چند دستگاه اتوبوس پشت سرهم در حال حرکت هستند و سپس با یک فاصله طولانی، گروه بعدی اتوبوس‌‌‌ها به ایستگاه می‌‌‌رسند که این موضوع دیگر ارتباطی به تعداد اتوبوس‌‌‌ها ندارد؛ بلکه به نظم و مدیریت خوب بازمی‌گردد.