به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، شاید از هر ۱۰ فایلی که نزد واسطه‌‌‌های ملکی فعال در مناطق متوسط شهر وجود دارد، قیمت یکی از آنها پرت و بالاتر از حدود قیمتی مورد انتظار در بازار مسکن باشد. اما با این حال آشکار است که هنوز گروهی از فروشنده‌‌‌های اگرچه به لحاظ تعداد در اقلیت، امید دارند که شاید بتوانند با سطوح قیمتی زمستان پارسال واحد خود را بفروشند. به‌عنوان مثال در حالی که میانگین قیمت آپارتمان‌‌‌های مسکونی معامله شده در محله همیلا واقع در منطقه ۵ حول و حوش ۱۲۵ میلیون تومان به ازای هر مترمربع است، همین حالا فایلی با قیمت ۲۰‌درصد بالاتر از میانگین (با وجود سن بنای هفت ساله) در این محله وجود دارد که میزان قیمت پیشنهادی آن نشان می‌دهد فروشنده آن‌طور که باید مصر نبوده است.

در واقع این قبیل فروشنده‌‌‌ها یا قیمتی برای «نفروختن» اعلام کرده و امید دارند با اعلام قیمت‌های تند صرفا بتوانند تب و تابی در بازار معاملات مسکن ایجاد کنند یا اینکه تصور می‌کنند می‌توانند با صبوری سرانجام متقاضی خرید واحد خود را در بازار پیدا کنند.

به هر روی آنچه روشن است این است که سهم قیمت‌های تند و پرت در بازار مسکن این روزها به مراتب کمتر از قیمت‌های معقول و متناسب با شرایط رکودی حاکم بر بازار مسکن است و شناسایی فروشنده‌‌‌های غیرمصمم که قیمت‌هایی با فاصله زیاد از حدود قیمت متوسط هر محله برای ملک خود اعلام کرده‌‌‌اند، با یک ارزیابی ساده و جست‌‌‌وجوی چند روزه میان فایل‌‌‌های موجود میسر است.

Untitled-1 copy