به گفته محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در این طرح، مالکان خانه‌‌‌های فرسوده می‌‌‌توانند از تخفیف ۴۰ درصدی نیز برای تملک آپارتمان نوساز یا زمین دولتی بهره‌‌‌مند شوند.

معاون وزیر راه وشهرسازی در حالی با اعلام این موضوع به نوعی از احیای طرح کلید به کلید که در سال‌‌‌های گذشته در بخش‌‌‌هایی از بافت فرسوده به اجرا درآمد اما پس از مدتی متوقف شد خبر داده است که جزئیات دیگری از این طرح هنوز منتشر نشده است. در واقع جزئیاتی درباره سازوکار قیمت‌گذاری، آدرس زمین‌‌‌ها  و واحدهای نوساز و همچنین سایر شرایط مربوط به این طرح هنوز اعلام نشده است.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، نوسازی بافت‌‌‌های فرسوده طی دو دهه اخیر هم از سوی کارشناسان و هم از سوی دولت به عنوان محدوده‌‌‌های با اولویت اجرای طرح‌‌‌های تامین مسکن مورد تاکید قرار گرفته است.

با این حال، کارنامه نوسازی بافت‌‌‌های فرسوده در این سال‌‌‌ها با اهداف تعیین‌شده برای نوسازی سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سال فاصله قابل توجهی داشته است.

 به طور متوسط در فاصله سال‌‌‌های ۹۰ تا ۱۴۰۰ سالانه حدود ۴۴ هزار واحد مسکونی در بافت‌‌‌های فرسوده نوسازی شده است که از نصف هدف نوسازی سالانه ۱۰۰ هزار واحد نیز کمتر است. سال گذشته نیز در کشور ۶۴ هزار واحد مسکونی فرسوده نوسازی شد.