وی از احصای ایرادات چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هوشمند خبر داد و اعلام کرد که با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و با تجربه، این مشکلات را رفع خواهند کرد.

طبیبی با بیان اینکه بررسی‌‌‌های انجام شده، نشان داد که مهم‌ترین ایرادهای فعلی این چراغ‌‌‌ها از کار افتادگی لوپ‌‌‌ها در بعضی تقاطعات، عدم‌تامین قطعات سخت‌‌‌افزاری کافی برای نگهداری چراغ‌‌‌ها، زمان‌بندی نامناسب چراغ‌‌‌ها، بر هم زدن برنامه هوشمند چراغ‌‌‌ها و...است، گفت: از دو هفته قبل، به طور گسترده با کمک شرکت‌های توانمند این لوپ‌ها را اصلاح کردیم که این مهم از منطقه ۲ شروع و به سرعت در سایر مناطق تسری می‌یابد. پس به زودی لوپ‌ها هوشمند می‌شوند و زمانبندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی درست می‌شود.

سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران ضمن پوزش ازتهرانی‌ها بابت بروز چنین اختلالاتی در شبکه که باعث نارضایتی به‌ویژه رانندگان شده، اظهار کرد: با همکاری متخصصان توانمند و با تجربه، درصدد هستیم در حداقل زمان ممکن این مشکلات را رفع کنیم. طبیبی با بیان اینکه برای تحقق این امر، استفاده همزمان از ظرفیت مجموعه شرکت‌های توانمند، چه دانش‌بنیان و چه با تجربه نیاز است، افزود: این وظایف در حال حاضر در شرکت کنترل ترافیک در حال انجام است و این قول را می‌توان داد که با تمرکز بر امور حرفه‌‌‌ای و بازطراحی روش‌های نظارتی، شرکت به زودی به روزهای اوج خود برگردد.

طبیبی در مورد لزوم اصلاح زمان چراغ سبز و قرمز که موجب انتقاد مردم شده است نیز گفت: بعضا دیده شده که در برخی موارد زمان چراغ سبز بسیار کم است و این نشان می‌دهد که مهندسان ترافیک در تعیین زمان‌بندی‌ها مداخله کمتری داشتند و وظیفه ما این است که از مجموعه توانمند استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کمترین زمان سبزی چراغ را ۱۵ ثانیه در نظر گرفتیم، ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده خرابی و ایراد در چراغ راهنمایی با شماره ۸۷۵۰۰ تماس بگیرند و به زودی سامانه‌ای برای ارتباط بیشتر این شرکت با شهروندان رونمایی می‌شود. طبیبی با تاکید بر اینکه بیش از ۲۰‌درصد لوپ‌‌‌ها دچار قطعی شده چراکه در ۵ سال اخیر در این سیستم خیلی ساماندهی نشده است، گفت: از مجموعه شرکت‌های توانمند و کارشناسان خبره شرکت کنترل ترافیک تهران برای بهبود تاسیسات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سطح شهر حتما استفاده خواهد شد تا شرایط بهبود یابد.