داوود گودرزی گفت: جلسات مختلفی برگزار شد و نهایتا به ۱۱۳ مساله رسیدیم که برای حرکت به سمت سالم‌سازی شهرداری نیازمند پرداختن به این مسائل بودیم. برای اجرای این کار ستاد ارتقای سلامت اداری احیا شد تا این ۱۱۳ مساله در دستور کار این ستاد قرار بگیرد. گودرزی افزود: در حال حاضر در مجموعه شهرداری تهران به ۳۱ حساب رسیده‌‌‌ایم و درحقیقت تمرکزی در حساب‌‌‌های شهرداری تهران محقق شده است. ظرف ۱۵ ماه گذشته به موضوع بورس و شفافیت در خریدهای شهرداری و همچنین سامانه جامع منابع انسانی که همه مجموعه‌‌‌های شهرداری به صورت متمرکز در آن حضور داشته باشند پرداخته شد. تمرکز پرداخت حقوق‌‌‌ها توسط معاونت مالی انجام شد و اصلاح فرآیند مناقصه، مزایده و پیمانکاری محقق شد، به شکلی که فرآیندهای فراخوان‌‌‌ها در حال بررسی است و با توجه به اینکه انحصاری در این حوزه ایجاد شده بود، ما باید این انحصار را بشکنیم. 

وی ادامه داد: موضوع مورد توجه دیگر اجرای مصوبه تعارض منافع و پیاده‌سازی راهکارهای مقابله با تعارض منافع است. مصوبه خوبی که در این زمینه وجود دارد اما نیازمند اصلاحاتی است که ما پس از پیشنهاد این اصلاحات، آن را خدمت شورای اسلامی شهر تهران ارائه خواهیم کرد.  رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران ادامه داد: قطعا در روند شفاف‌سازی موفق در کشورهای مختلف دسته‌بندی وجود دارد به شکلی که بخشی از اطلاعات را شهروندان بدانند، بخشی را بین دستگاه‌‌‌ها برای مبادله منتشر می‌کنند و بخشی نیز توسط دستگاه‌‌‌های نظارتی رصد می‌شود و در اختیار آنها قرار می‌گیرد. بنابراین تاکنون از ۷۷ بند موجود ۳۵ مورد روی سایت شفاف بارگذاری شده است. 

وی با اشاره به هک شدن سامانه‌‌‌های شهرداری تهران گفت: با اتفاقی که  افتاد در حقیقت شوکی به ما وارد شد تا بار دیگر همه سامانه‌‌‌های شهرداری را مرور کنیم. وی افزود: ۱۱۹۷ پرونده حقوقی به رای صادره به نفع شهرداری تهران منتهی شده و در این مسیر بیش از ۱۱‌هزار میلیارد تومان رای به نفع شهرداری صادر شده و ۱۵۳‌هزار مترمربع به اموال شهرداری تهران بازگردانده شده است. در مورد پرداخت‌‌‌ها یا معاملاتی که به اشتباه در حال انجام بوده بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان جلوی یک کار غلط شامل معامله یا پرداخت غلط گرفته شده است. او همچنین از بازپس‌‌‌گیری بالغ بر ۱۰۱ فقره ملک تصرف شده و انجام بیش از ۷۴۰ مورد تخریب ساخت‌وسازهای غیر‌مجاز در ۱۵ ماه گذشته خبر داد.

دلالی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و۵

در گزارش دوم که از سوی شورای شهر تهران به عنوان نهاد نظارت‌‌‌کننده بر شهرداری پایتخت ارائه شد، اعلام شد: کمیسیون ماده ۱۰۰ و کمیسیون ماده ۵ هم اکنون محلی برای دلالی شده که باید به این موارد توجه ویژه‌‌‌ای داشته باشیم. اعضای شورای شهر تهران اعلام کردند: موضوعی که بسیار اهمیت دارد بحث نظارت بر وصول چک‌‌‌های سر‌رسید شده است که این حوزه وضعیت نامناسبی دارد و۳۵۰ میلیارد تومان رقم چک‌‌‌های سررسید گذشته است؛ نیاز است که گزارشی از سوی سازمان بازرسی شهرداری تهران در این حوزه ارائه شود. همچنین نکته بعدی بحث نظارت بر فعالیت شهربان و حریم بان است که یک سری از جاها که آبرو و حیثیت شهرداری لطمه می‌‌‌خورد از همین جا نشات می‌گیرد و دستفروشان مدعی هستند که پول‌‌‌های بسیار زیادی را به این مجموعه پرداخت می‌کنند تا بتوانند به فعالیت‌‌‌شان ادامه دهند.

در این جلسه با اشاره به سامانه شفافیت و بارگذاری در این سامانه، اعلام شد: از ۷۷ موردی که باید در سامانه بارگذاری شود ۳۲ مورد در سامانه بارگذاری شده که از این تعداد ۱۶ تا ۱۷ مورد به‌روزرسانی و مابقی به‌روزرسانی نشده‌‌‌اند. همچنین یکی از روش‌های جلوگیری از فساد و تخلف قطع ارتباط بین نیرو و مراجعه‌کننده در شهرداری تهران است و باید به این مساله توجه جدی شود. از سوی دیگر، یکی از اشکالات ورود املاک شهرداری به بورس است که مشخص نیست چه فرآیندی را برای ورود به بورس طی کرده است.

ساخت ۱۰ شهرک جدید در کشور

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از تصویب ساخت ۱۰ شهرک جدید در ۴ استان خبر داد. ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: ساخت ۱۰ شهرک جدید در ۴ استان به مساحت ۸ هزار و ۱۵۰ هکتار به تصویب رسیده و در این شهرک‌‌ها ساخت واحدهایی با طبقات کم در اولویت است.  وی افزود: از این ۱۰ شهرک، ۴ شهرک در استان فارس، ۴ شهرک در استان البرز، یک شهرک در آذربایجان غربی و یک شهرک هم در استان یزد ساخته می‌شود. به گفته سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، ساخت واحدهایی با طبقات کم در این شهرک‌‌ها در اولویت است.