به گزارش خبرگزاری شهر، علی‌محمد مختاری با بیان اینکه در سال ۹۹ تعداد پارک‌‌ها به ۲ هزار و ۳۰۰ مورد رسید، گفت: در حال حاضر نیز این آمار قدری افزایش یافته و ۲ هزار و ۳۲۳ پارک در شهر تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳۹۰ کیلومتر توسعه فضای سبز در حاشیه بزرگراه‌ها انجام شده است، گفت: توسعه جنگل‌‌کاری در کمربند اطراف تهران نیز با هدف جلوگیری از ساخت‌و‌ساز و توسعه بی‌‌رویه شهر انجام می‌شود. از این پروژه نیز ۴۵ هزار هکتار جنگل‌‌کاری انجام شده و پنج‌‌هزار هکتار نیز باقی مانده که به شهردار تهران قول داده‌ایم ظرف سه سال با کمک شهروندان تهرانی آن را تکمیل کنیم.

مختاری افزود: جنگل‌کاری‌هایی که در حال حاضر انجام می‌شود در آینده به بوستان تبدیل خواهد شد و پارک‌های جنگلی که در حال حاضر احداث کردیم ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به پارک جنگلی شهری تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه دامنه جنوبی البرز زنگ خطری برای شهر تهران است، تصریح کرد: نباید در این بخش فرسایش ایجاد شود و چرای دام در این منطقه صورت بگیرد.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه جاری شدن فاضلاب در فضای سبز یکی از دلایل خشک شدن درختان است، خاطرنشان کرد: ۴۸ مورد جاری شدن فاضلاب پای درختان در خیابان ولیعصر داشتیم که در این زمینه پیگیری و برخورد شد.