شفیعی با بیان اینکه قطعا تامین اتوبوس نو و تولید داخل در اولویت است، اما با توجه به کسری منابع و سابقه ۱۰ ساله کمبود اتوبوس خیلی نمی‌توان امیدوار بود که همه تخم‌‌مرغ‌‌هایمان را در سبد تولید داخل و منابع داخلی شهرداری بگذاریم، گفت: وزارت کشور قرارداد خرید ۲هزار دستگاه اتوبوس را دنبال می‌کند که در این میان سهم تهران ۹۰۰ اتوبوس است و یک قرارداد دیگر نیز از طریق تهاتر نفت دنبال می‌شود که ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ اتوبوس سهم پایتخت خواهد بود و ما نیز در کنار دولت، راه‌های دیگر تامین اتوبوس را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث تامین اتوبوس از طریق واردات نیاز به مجوز دولت دارد، خاطرنشان کرد: ما از یک طرف به دنبال مصوبات از دولت هستیم و از طرف دیگر روی شاخص‌‌ها، قیمت و مشخصات فنی اتوبوس‌‌ها بحث و بررسی می‌کنیم، اما در کل امیدواریم بتوانیم از مجموع این برنامه‌ها چهار تا پنج‌‌هزار اتوبوس برای جبران بخشی از کسری ناوگان تامین کنیم. به گفته وی، اورهال کردن ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس نیز در برنامه امسال وجود دارد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به اینکه خرید اتوبوس‌‌های دست دوم در چه مرحله‌‌ای قرار دارد، اظهار کرد: مذاکرات مختلفی داشتیم و پیشنهادهای مختلفی به ما ارائه شده که از نظر کیفیت و قیمت در حال بررسی هستیم؛ اما از آنجا که نیاز به مصوبه دولت دارد، شهردار تهران پیشنهاد را به رئیس‌جمهور داده و رئیس‌‌جمهور نیز دستور داد در کمیسیون زیربنایی دولت این مساله بررسی شود. وی افزود: بررسی اولیه انجام شده و توافق با وزارت کشور و صمت نیز صورت گرفته است و الان فقط منتظر تصویب در دولت هستیم.

اگر این موضوع تصویب شود، در پشتوانه قانونی و مجوزها مشکلی نخواهیم داشت و روی بررسی پیشنهادها تمرکز می‌کنیم. به گفته وی، همه پیشنهادهای خرید اتوبوس دست دوم خارجی در حال حاضر از تامین اتوبوس نوی داخلی ارزان‌‌تر است. شفیعی یادآور شد: ما در بررسی‌‌ پیشنهادها به میزان کارکرد، مدل، شاخص‌‌های محیط زیستی و مسائلی از این دست توجه می‌کنیم. به گفته وی، حداکثر سن اتوبوس‌‌های کار‌کرده باید پنج سال باشد و استاندارد آلایندگی آنها نیز حداقل باید یورو ۵ باشد؛ ضمن اینکه مساله قیمت بهینه و خدمات پس از فروش نیز در این موضوع نقش اساسی دارد و مورد توجه است.وی با بیان اینکه اگر بتوانیم با قیمت پایین، اتوبوس‌‌های با‌کیفیت وارد کنیم، آسیب چندانی به تولید داخل وارد نمی‌شود، گفت: دقت داشته باشید که تهران به ۵هزار دستگاه اتوبوس نیاز فوری دارد که تامین ۴هزاردستگاه اتوبوس از این تعداد از طریق تولید داخلی دنبال می‌شود و حداکثر هزار اتوبوس قرار است از نوع دست دوم و وارداتی در ناوگان تهران به کار گرفته شود. در واقع ورود اتوبوس‌‌های دست‌‌دوم یک راهکار موقت است و نمی‌خواهیم به این ناوگان کارکرده متکی شویم. وی معتقد است اتوبوس‌‌های باکیفیت بالا با یک اورهال (تعمیرات اساسی) از اتوبوس نو چیزی کم نخواهند داشت و می‌توانند سال‌ها در ناوگان اتوبوسرانی تهران سرویس‌‌دهی کنند.