دیروز، معاونت سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد که ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از روز گذشته ۱۵ فروردین ماه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۷ اجرا خواهد شد. در این اطلاعیه آمده است: با استناد به شصت و هشتمین صورتجلسه شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران و نیز با توجه به بازگشت ساعت کاری ادارات و سازمان‌ها، ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در شهر تهران از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۷ خواهد بود.

سردار محمدحسین حمیدی در گفت‌‌‌وگو با «ایسنا» درباره اجرای طرح ترافیک پایتخت گفت: طرح ترافیک تهران از روز پانزدهم فروردین ماه آغاز می‌شود. ساعت اجرای طرح از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۷ است.  وی با قدردانی از همراهی رانندگان با پلیس راهور در روز چهاردهم فروردین ماه گفت: از مردم بابت همراهی و رعایت قوانین در روز ۱۴ فروردین تشکر می‌‌‌کنم. در این روز به‌رغم بازگشایی مدارس و فضاهای آموزشی و افزایش حجم تردد شاهد ترافیک روان بودیم و کمترین میزان تخلفات به ثبت رسید.

وی ادامه داد: رانندگان توجه داشته باشند که طرح ترافیک از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده و دوربین‌‌‌های پایتخت تردد در این محدوده را رصد می‌کنند.سردار حمیدی افزود: همچنین ساکنان محدوده‌‌‌های طرح ترافیک می‌توانند تا قبل از ساعت ۹ یک‌‌‌بار خروج رایگان و بعد از ساعت ۱۶ یک‌‌‌بار ورود رایگان به این محدوده داشته باشند.عوارض تردد در محدوده‌‌‌های ترافیکی برای خودروها با توجه به نوع معاینه فنی (اعم از عادی، برتر یا هیبریدی- برقی)، محدوده سکونت، محدوده تردد، ساعات تردد، پس از دریافت تصاویر آن پردازش و محاسبه می‌شود. ساعات اوج تردد صبح‌‌‌ها از ۶:۳۰ تا ۱۰:۳۰ و ساعات اوج تردد عصرها (فقط ورود) از ۶:۳۰ تا ۱۷ تعریف شده و بازه زمانی ۱۰:۳۰ تا ۱۴:۳۰ نیز به عنوان ساعات تردد غیراوج در نظر گرفته شده است.ساعت آغاز طرح ترافیک در نیمه اول سال از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح شروع و تا ساعت ۱۹ عصر ادامه دارد. با فرارسیدن ماه رمضان تا ۱۴ اردیبهشت، ساعت پایانی طرح ترافیک ساعت ۱۷ اعلام شد.

نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک امسال ۲۵‌درصد افزایش دارد. نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌‌‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هواست. نرخ پایه عوارض امسال مبلغ ۴۳‌هزار و ۸۰۰ تومان است.  خودروی دارای معاینه فنی برتر اگر پس از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود، ۳۲‌هزار و ۱۹۳ تومان پرداخت می‌کند.  شهروندان می‌توانند برای دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر در خصوص طرح ترافیک به سامانه تهران من به نشانی my. tehran. ir مراجعه فرموده یا با شماره ۱۳۷ کد ۵ تماس حاصل کنند.