ادامه آلودگی هوای تهران

به گزارش «ایسنا» و آن طور که پیش‌‌بینی شده بود، صبح دیروز (۱۱ دی ماه) همزمان با آغاز تردد خودروها کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت که ناشی از پایداری و سکون جو طی ساعات قبل از آن است. عدم وزش باد موثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود کرد.

به‌‌تدریج با رشد ناپایداری جوی تا اواخر وقت و افزایش نسبی تندی باد تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته شد، با این‌‌حال با افزایش ترافیک شامگاهی برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد رقم خورد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت منتهی به دیروز، «ذرات معلق کمتر از ۵/ ۲میکرون» با میانگین ۱۳۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. در حالی کیفیت روز گذشته هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود که کیفیت هوا در ۱۲ ایستگاه در شرایط قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفت.

دیروز شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۱۶۶ آلوده‌ترین ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران بود. همچنین، کیفیت هوا در ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱)، ژئوفیزیک (منطقه ۶) و گلبرگ (منطقه ۸) قابل قبول گزارش شد.