براساس این گزارش، منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برای انتخاب شهردار آینده تهران جلسات متعددی برگزار کردند. شاخص‌های انتخاب شهردار نهایی شد و بعد از آن منتخبان ۴۱ گزینه برای شهرداری تهران اعلام کردند. هر چند عده‌ای معتقد بودند تعداد گزینه‌ها زیاد است، اما منتخبان اعلام کردند که گزینه‌های زیاد باعث می‌شود که دست منتخبان باز باشد.

شنیده شده که تعدادی از گزینه‌ها انصراف دادند. ناصر امانی منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در این باره گفت: عده‌ای داوطلب نبودند و زمانی که با آنها صحبت شد اعلام کردند که نمی‌خواهند در لیست حضور داشته باشند چرا که مسوولیت‌های دیگری دارند.وی ادامه داد: مخبر، فتاح، سردار وحیدی، حاجی‌زاده، رهبر و محمد فروزنده و سردار سعید محمد از جمله افرادی بودند که گفتند داوطلب برای شهرداری نیستند و برنامه‌ای هم ندارند.

امانی ادامه داد: تماس‌ها با ۴۱ گزینه به اتمام رسیده و از امروز وارد تطبیق گزینه‌ها با معیارها می‌شویم و قطعا تا چهارشنبه اسامی اولیه قطعی می‌شود و از شنبه بررسی رزومه‌ها و نمره‌دهی براساس شاخص‌ها آغاز می‌شود و این موضوع تا دوشنبه ادامه داشته و ۱۰ نفر قطعی برای شهرداری تهران مشخص می‌شوند.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم که یک گزینه خوب برای شهرداری تهران انتخاب کنیم. منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در ادامه تاکید کرد که ما بدون هیچ فشاری شهردار آینده را انتخاب می‌کنیم. امانی همچنین به نظرسنجی از مردم درخصوص انتخاب شاخص‌های شهردار هم اشاره کرد و گفت:‌ این اقدام هم انجام شد.وی درخصوص زمان انتخاب شهردار گفت: تلاش می‌شود تا نیمه اول مرداد شهردار مشخص شود.

قرار است به زودی بررسی رزومه‌های گزینه‌های شهرداری آغاز شود و همچنین موضوعاتی درخصوص انتخاب رئیس شورا و مشخص شدن کمیسیون‌های شورا هم مطرح است.