به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، فعالان و واسطه‌گران بازار مسکن در مناطق نیمه جنوبی تهران همچون مناطق 17 و 19 با اشاره به آخرین تحولات معاملاتی بازار طی چند هفته گذشته، از فعالیت گروه جدیدی از متقاضیان خبر می‌دهند. به گفته آنها از آنجاکه همچنان بخش عمده قیمت‌های پیشنهادی در این مناطق از سوی مالکان در شرایط ثبات نسبی نسبت به ابتدای سال قرار دارد از این رو بخشی از متقاضیان مصرفی که تا پایان سال گذشته به دلیل رشد مداوم قیمت‌ها از بازار عقب‌نشینی کرده بودند اکنون در بازار حاضر شده‌اند.

آنها عنوان می‌کنند بخش عمده این گروه از خریداران را متقاضیان تبدیل به احسن تشکیل می‌دهند. آن‌طور که فعالان بازار مسکن از پروسه جست‌و‌جو و خرید ملک از سوی این گروه خبر می‌دهند در حال حاضر بخش عمده این متقاضیان به دنبال خرید آپارتمان‌های قیمت مناسب وبا عمربنای بین 5 تا 10 سال هستند. جالب آنکه عمده این خریداران به دلیل آنکه قیمت‌های پیشنهادی مربوط به آپارتمان‌های نوساز عمدتا با میانگین قیمت منطقه مورد جست‌و‌جوی آنها متفاوت است کمتر به خرید این گروه سنی از املاک مسکونی تمایل نشان می‌دهند.

درواقع بخش عمده خریدو فروش‌های ملک انجام شده طی چندماه گذشته در این مناطق مربوط به آپارتمان‌های مسکونی با قیمتی کمتر از میانگین قیمت شهر تهران بوده است. در این میان آمار رسمی بانک مرکزی نیز این گفته مشاوران املاک را تایید می‌کند. بررسی این مرجع رسمی از آخرین تحولات بازار مسکن شهر تهران حاکی از آن است که بیش از 60 درصد معاملات خرید و فروش ثبت شده در بنگاه‌های املاک طی یک ماه گذشته مربوط به آپارتمان‌های با قیمت کمتر از میانگین قیمتی شهر تهران بوده است.