به گزارش خبرگزاری فارس، محمود ترفع با اشاره به برگزاری مناقصاتی برای خرید اتوبوس برای ناوگان تهران گفت: این مناقصه‌ها هیچ برنده‌ای نداشت و در نتیجه تجدید شد و قرار است پاکت‌ها فردا (یکشنبه) بازگشایی شود. به واسطه این مناقصه‌ها ۱۲۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۲۰ دستگاه ون مخصوص جانبازان و معلولان قرار است تامین شود.

وی گفت: اگر مناقصه باز هم برنده نداشته باشد، از سایر ظرفیت‌های قانونی برای خرید اتوبوس استفاده می‌شود و ترک تشریفات با اخذ مجوزهای قانونی از جمله این راهکارهاست.

ترفع با بیان اینکه از زمان حضور در شرکت واحد اتوبوسرانی ۲۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری و به ناوگان تزریق شده است، گفت: همچنین برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۶۰ میلیارد تومان از محل دولت، بودجه تامین شده است. وی خاطرنشان کرد: به صورت پایلوت قرار است اتوبوس‌های برقی در خط «جمهوری – بهارستان» مورد استفاده قرار گیرد.

وی وعده داد اگر مناقصه‌ها به نتیجه برسد، در مدت کوتاهی اتوبوس نو به ناوگان تهران اضافه خواهد شد؛ این در حالی است که در شرایط کرونا قرار داریم و درآمد اتوبوسرانی به شدت کاهش یافته و از طرفی شاهد افزایش تورم و نرخ ارز بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه کارنامه تامین اتوبوس در کل دوره کنونی مدیریت شهری تا پایان سال ۹۹ قدری بیشتر است، گفت: به طور کلی حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۹۹ توسط این دوره از مدیریت شهری خریداری شده است و امسال هم خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال برنامه‌ریزی شده است. ترفع یادآور شد: در حال حاضر ۳۵۰۰ دستگاه اتوبوس تهران فرسوده است و با توجه به عدم اختصاص اتوبوس‌های جدید از سوی دولت به آمار اتوبوس‌های فرسوده افزوده شده که ما تلاش کرده‌ایم بازسازی و اورهال (تعمیرات اساسی) اتوبوس‌های فرسوده را انجام دهیم و از محل تبصره ۱۸ نیز اقداماتی در این راستا صورت گرفته است.

وی درخصوص محل تامین اعتبار برای خرید اتوبوس اظهار کرد: برای تامین اتوبوس از ردیف بودجه شهرداری استفاده می‌کنیم و منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت هم در این زمینه مورد استفاده است.