به گزارش خبرگزاری مهر، شهرداری تهران همچنین درباره گودهای رهاشده نیز گفت: از بین ۲۵۹ گود رهاشده و شناسایی‌شده، ۳۰ گود پر شده یا عملیات عمرانی آنها در مرحله‌ای است که از حالت خطر خارج شده است. در سال ۱۴۰۰ نیز بودجه خوبی برای این منظور در نظر گرفته شده است و امیدواریم سرعت ما در این زمینه بهبود یابد.

براساس این گزارش و بنا بر اعلام شهرداری، در زمینه ارتقای فضاهای شهری تصمیمات راهبردی طی سه سال گذشته گرفته شد که مهم‌ترین آن کامل کردن نواقص طرح تفصیلی به عنوان سند و نقشه راه شهر تهران بوده است. براساس ادعای مطرح‌شده از سوی شهرداری تهران، دیگر هیچ پروانه‌ای خلاف ضوابط طرح تفصیلی در تهران صادر نمی‌شود و مردم در بستر مطمئن فعالیت کنند؛ زیرا کار اقتصادی در بستر غیر عادلانه باعث رانت و تولید ثروت برای برخی افراد می‌شود. برای صدور پروانه از لحظه تشکیل پرونده تا دریافت پایانه کار تنها یک‌بار مراجعه برای شناسایی انجام می‌شود و پس از آن کل اقدامات به‌صورت سیستمی انجام می‌شود.

همچنین مناسب‌سازی با سرعت بیشتری در حال انجام است و در این دوره مناسب‌سازی مسیر‌ها، بوستان‌ها، ایستگاه‌های مترو، میادین میوه و تره‌بار، ایستگاه‌های اتوبوس و... رخ داده است؛ البته تهران تا رسیدن به شهر مناسب برای همه فاصله بسیاری دارد.