علی خضریان، سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در گفت‌وگو با «ایسنا» درخصوص این جلسه گفت: در ابتدای این جلسه اعضای شورای شهر نکات موردنظر خود را به اختصار مطرح کردند که عمده صحبت‌ها در مورد عدم تخصیص بودجه کامل ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری با وجود ۲ برابر شدن هزینه‌ها و لزوم پیش‌بینی درآمد پایدار برای شهرداری‌ها با توجه به رشد حدود ۸۷ درصدی جامعه شهری، توجه به قوانین مرتبط با ایمن‌سازی ضوابط ساختمان‌ها، خروج پادگان‌ها از حریم مرکزی شهرها و اختصاص بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی برای کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هوا بود.

وی افزود: نمایندگان تهران نیز نگرانی‌ها و دغدغه خود درخصوص نحوه مدیریت کلان شهر تهران و برخی انتقادها نسبت به شرایط فعلی را مطرح کردند. استفاده از ظرفیت شورای‌عالی استان‌ها برای ارائه لوایح مرتبط با مدیریت شهری و پرهیز از رویکرد سیاسی در اداره شهر از نکاتی بود که نمایندگان به اعضای شهر شورای تهران متذکر شدند.

نماینده تهران ادامه داد: توجه به مقاوم‌سازی اطراف تهران و لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی شهر تهران و همچنین توجه به بحث پسماند و امکان بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین برای بازیافت پسماند از دیگر نکاتی بود که باید به آن توجه کرد. همچنین ظرفیت‌های شهرداری مناطق به‌عنوان بازوی اجرایی شهرداری و شورای شهر فرصتی است که در اختیار نمایندگان شوراست که باید از آن استفاده بهتری شود و به‌جای افزایش تعداد نمایندگان شورای شهر که شاید آسیب‌زا باشد از این توان اجرایی برای بهبود اوضاع شهر تهران می‌توان بهره جست.

خضریان در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد جلسات مجمع نمایندگان تهران به‌صورت کارگروه‌های تخصصی یا به‌صورت عمومی تداوم داشته باشد، همچنین مسائل مرتبط با ویروس کرونا و نگرانی‌ها در این خصوص نیز در کارگروه‌های مرتبط پیگیری و تصمیمات لازم اتخاذ شد.