به گزارش خبرگزاری فارس، آمار مسافران اتوبوس و مینی‌بوس‌های رزروی درحال‌حاضر نسبت به دو ماه گذشته ۱۰۰درصد افزایش یافته و به بیش از ۲۰۰ مسافر در روز رسیده که با توسعه این ناوگان قطعا بر میزان استقبال از این ناوگان افزوده خواهد شد و رشد بیشتری در آمار مسافران محقق می‌شود. شرکت متولی اداره ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس‌های رزروی پایتخت اعلام کرده به دنبال توسعه زیرساخت‌ها و تقویت ناوگان در سال تحصیلی جدید است. این ناوگان درحال‌حاضر به ۵۰ دستگاه مینی‌بوس مجهز است که این میزان قرار است به‌زودی افزایش یابد.

درحال‌حاضر حداکثر کرایه این ناوگان  ۲۵۰۰ تومان است که به این ترتیب بهای کرایه مذکور با ۷۰درصد تخفیف ارائه می‌شود. این درحالی است که از ماه آینده به‌تدریج نرخ کرایه‌های ناوگان رزروی اتوبوس و مینی‌بوسرانی واقعی خواهد شد.

براساس اعلام متولی اداره ناوگان رزروی اتوبوس و مینی‌بوسرانی، در نظرسنجی‌هایی که از مسافران صورت گرفته، ۹۰درصد مسافران اینکه نرخ کرایه‌های این ناوگان تا ۷‌هزار تومان افزایش یابد را پذیرفته‌اند. البته نرخ ۷‌هزار تومانی برای مسیرهای طولانی است که عموما حدود یک ساعت پیمایش در این مسیرها صورت می‌گیرد. به عنوان مثال، در اصلاح نرخ‌ها این میزان کرایه برای سفر بین تهرانسر و میدان ونک قابل استفاده است.

درحال‌حاضر ناوگان اتوبوس و مینی‌بوسرانی رزروی در تهران در ۸۰ مسیر مختلف فعال است، اما به‌زودی بر تعداد این مسیرها افزوده خواهد شد. آنچه تاکنون قطعی شده افزایش مسیرهای منتهی به بازار تهران و تقویت ناوگان در این مسیر در فصل پاییز است.

علاوه بر این، توافق‌هایی با برخی اپلیکیشن‌های تلفن همراه صورت گرفته تا امکان فروش صندلی و رزرو آن از طریق این اپلیکیشن‌ها نیز برای اتوبوس و مینی‌بوس‌های رزروی میسر شود.

بنابر اعلام متولی اداره ناوگان اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی رزروی، برنامه جامع این مجموعه برای سرویس‌دهی بهینه به دانش‌آموزان و دانشجویان در سال تحصیلی پیش رو عملیاتی خواهد شد.