جزئیات تفاهم‌نامه خط ۱۰ مترو

به گزارش «ایلنا» سیدمناف هاشمی در نشست مشترک با مسوولان قرارگاه خاتم‌الانبیا که عصر دوشنبه در محل معاونت حمل ونقل ترافیک برگزار شد با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه همکاری شهرداری تهران با قرارگاه خاتم‌الانبیا به منظور احداث خط ۱۰ مترو و اجرای طرح توسعه خط ۷ مترو به سمت دره فرحزاد و دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهیه و تنظیم شده است، گفت: در این نشست آخرین جزئیات مورد بررسی قرار گرفت و طی چند روز آینده به امضای طرفین خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بخش‌های عمرانی در خط ۷ متروی تهران در حال حاضر از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا در دست اجراست که تاکنون بخش‌های فیزیکی از جمله سیویل به اتمام رسیده و در حال تجهیز ایستگاه هستند، اظهار کرد: از پایان شهریور ماه مطابق برنامه زمان‌بندی، افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه‌ها در خط ۷ مترو در دستور کار قرار خواهد گرفت.

هاشمی با تاکید بر اینکه احداث خط ۱۰ مترو در دستور کار است، تصریح کرد: احداث این خط به سه فاز تقسیم‌بندی می‌شود که تا پایان سال جاری فاز یک احداث خط ۱۰ مترو با پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرایی خواهد شد.

به گفته وی خط ۱۰ مترو به‌طول ۴۳ کیلومتر و ۳۵ ایستگاه در غربی‌ترین نقطه از مترو تهران (وردآورد) آغاز شده و تا شرقی‌ترین نقطه از پایتخت (قنات کوثر) امتداد خواهد داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد: توسعه خط ۷ مترو نیز به سمت دره فرحزاد و دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات بررسی و در دستور کار شهرداری تهران و این قرارگاه قرار گرفته است.