به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن با اعلام این مطلب که بنیاد با تصویب و ابلاغ دولت تاکنون به سیل‌زدگان ۷هزار میلیاردتومان تسهیلات و ۳هزار میلیاردتومان بلاعوض پرداخت کرده است، زمان اتمام واحدهای مسکونی زلزله‌زده را در زلزله‌های سال گذشته، پایان مهر ۹۹ اعلام کرد.

وی در این باره گفت: بنیاد مسکن به‌عنوان متولی بازسازی مناطق حادثه دیده در سال ۹۸، تا پایان سال در ۲۳ استان و 10 منطقه که درگیر سیل شدند، کار خود را آغاز کرد. همچنین از دیگر اقداماتی که بنیاد در سال گذشته تاکنون در دستورکار قرار داده است، تکمیل واحدهای مسکونی زلزله زده از زلزله تیر ۹۸ مسجدسلیمان، زلزله آبان ۹۸ منطقه میانه و سراب و سیل دی ماه ۹۸ در سیستان و بلوچستان بوده که کارهای بازسازی در این مناطق در حال انجام است.

تابش ادامه داد: بازسازی ۱۰۸ هزار واحد احداثی و ۹۱ هزار واحد تعمیری با اعتباری بالغ بر ۷۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات و 3هزار میلیاردتومان بلاعوض انجام شده و در حال انجام است.

وی توضیح داد: در مجموع تعمیرات 87هزار واحد سیل زده ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده است و از 63هزار واحد احداثی سیل زده 52هزار واحد سفت کاری شده و ۴۰ هزار واحد به مردم تحویل شده است. همچنین تمامی 63هزار واحد احداثی به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند و با تمامی آنها برای پرداخت تسهیلات قرارداد بسته شده است. رئیس بنیاد مسکن افزود: بحران کرونا، احداث واحدهای مسکونی را اندکی با تاخیر مواجه کرد که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهبود شرایط، پیش‌بینی می‌شود احداث تمامی واحدهای مسکونی سیل زده حداکثر تا ۲ ماه دیگر به پایان برسد.