وی افزود: بر اساس ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره یکم ماده ۱۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۸۹ و مصوب سال ۹۴ هیات وزیران، معابری قابلیت اجرای مدیریت پارک حاشیه‌ای را دارند که بر اساس مطالعات تحلیلی عرضه و تقاضای پارکینگ، تقاضا برای پارک حاشیه‌ای وسیله نقلیه در یک دوره زمانی حداقل ۶ ساعته بیش از میزان عرضه پارکینگ در حاشیه مورد نظر باشد. پورسیدآقایی در ادامه در تشریح شرایط اجرای مدیریت پارک حاشیه‌ای یادآور شد: در معابر با کاربری مسکونی امکان اجرای پارک حاشیه‌ای وجود ندارد و همچنین حداکثر این معابر از نوع شریانی درجه یک و حداقل از نوع جمع و پخش‌کننده باشند.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ توضیح داد: معابر این منطقه دارای سه ویژگی قید شده در بالا بودند که بر اساس نتایج به دست آمده از ۱۰۱ هزار و ۵۸۱ فضای بالقوه پارک در منطقه ۲ تعداد فضای قابل مدیریت پارک حاشیه‌ای این منطقه تنها ۱۴ هزار و ۴۸۱ فضای پارک بوده است. یعنی در صورتی که منطقه ۲ را به‌عنوان نمونه آماری ملاک عمل قرار دهیم، تنها ۲۵/ ۱۴ درصد فضای بالقوه پارک معابر آن قابلیت مدیریت هوشمند را دارند. در نتیجه برآورد می‌شود در کل شهر تهران ۱۲۶ هزار و ۹۹۰ فضای پارک حاشیه‌ای قابل مدیریت وجود داشته باشد که فاصله قابل توجهی با رقم یک میلیون فضای پارک حاشیه‌ای که در بودجه ۹۸ قید شده، دارد. وی نوشت: با توجه به تفویض اختیار صورت گرفته به استاندار تهران، تاکنون نرخ‌های مصوب شورای شهر برای سال ۹۸ به تصویب استاندار تهران نرسیده و به همین دلیل عوارض پارک حاشیه‌ای بر اساس نرخ‌های مصوب سال ۹۳ محاسبه می‌شود و به همین دلیل لازم است که برای اعمال نرخ پارک حاشیه‌ای جدید اعضای شورا پیگیر رفع موانع قانونی اجرای این مصوبه باشند.

در ادامه این نامه آمده است: بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۹۴ هیات دولت، دریافت وجه نقد توسط عوامل متصدی یعنی پارکبان ممنوع است و در همین راستا موضوع مدیریت پارک حاشیه‌ای را در دستور کار قرار دادیم و در شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه فراخوان داده و جالب است که بدانید ظرف مدت ۴ ماه بیش از ۴۰ پیشنهاد هوشمند وصول شد که نهایتا مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای به‌صورت آزمایشی در منطقه ۲ منعقد شد اما اجرای این طرح نیازمند ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری، آگاه‌سازی مردم و نصب و طراحی تابلوهای جدید بود که به همین دلیل اجرای این مساله زمان برد.

وی در ادامه نوشت: در راستای توسعه و پیشبرد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای پهنه مرکزی تهران شامل مناطق ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ به دلیل ازدحام معابر در اولویت مدیریت پارک هوشمند قرار دارد و مزایده آن در خردادماه برگزار شده و امیدواریم بتوانیم با سرعت لازم این مهم را عملیاتی کنیم.