هشدار نسبت به تغییر کاربری کوهستان‌های شمال تهران

به گزارش خبرگزاری فارس، آرش حسینی میلانی در ارتباط با تکمیل تثبیت دامنه‌های جنوبی البرز اظهار کرد: پاسداری از شهر تهران در گذشته‌های دور با قلعه، حصار و دژ انجام می‌شده است که بعدها با گذشت زمان و تغییر رویکردها این حصارها از اطراف شهر برچیده شد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون باید کمربند سبز در اطراف تهران ایجاد کنیم، اظهار کرد: این کمربند سبز نه تنها در کنترل حریم شهری تهران مهم است بلکه در بارندگی‌های اخیر شاهد بودیم چه نقش کلیدی در کاهش سیلاب در دامنه‌های جنوبی البرز ایفا کرد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: توسعه شهر تهران ناگزیر به سمت شمال تهران انجام شده است. ما در پای رشته‌کوه توچال با شیب قابل‌توجهی مواجهیم و ضروری است علاوه بر فعالیت‌هایی که برای لایروبی انهار و مسیل‌هایی که در سال گذشته با هزینه ۱۵ میلیارد تومان انجام شد، در جهت تکمیل تثبیت دامنه‌های جنوبی البرز اقدام شود.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت کنترل کاربری در کوهستان‌های شمال تهران به ویژه در حریم شهر تاکید کرد و گفت: باید از تمامی نیروها و توان‌ها از جمله ظرفیت شهروندان و تشکل‌های مردم‌نهاد در کنترل اراضی استفاده کرد.

وی افزود: در این باره، کنترل هوشمند تغییرات کاربری اراضی بسیار مقوله مهمی است.