به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در تشریح آخرین وضعیت سایت مسکن مهر کشور بیان کرد: به‌رغم پیگیری‌های بسیار زیاد وزیر راه و شهرسازی در تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای پیشبرد پروژه‌های مسکن مهر در سطح کشور متاسفانه طی سال جاری هیچ مبلغی را در این حوزه دریافت نکرده و با نیاز مالی شدیدی در این مدت روبه‌رو بودیم.

مهرآبادی از تشکیل کارگروه تخصصی رسیدگی به امور مسکن مهر در کشور متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه به ریاست معاون آقای جهانگیری خبر داد و گفت: طبق جلسات این کارگروه که به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی تشکیل و برگزار شد، قرار شد تا ضمن انجام بررسی‌های لازم از سوی دفتر طرح مسکن مهر این وزارتخانه میزان اعتبارات لازم برای اتمام و تحویل تمامی واحدهای مسکن مهر در سطح کشور به همراه خدمات روبنایی و زیربنایی در کارگروه اعلام و به دولت ارجاع شود. این مقام مسوول رقم به‌دست‌آمده براساس مطالعات انجام شده در سطح کشور را ۱۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان برای خدمات روبنایی، ۴ هزار میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی و مابقی برای طرح‌های آماده‌سازی، آسفالت معابر، دیوار حائل و... در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص قطعا پرونده مسکن مهر کشور بسته خواهد شد.

او افزود: براین اساس طی بررسی‌های انجام شده در این جلسات قرار شد تا در سال جاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای پیشبرد بخشی از کار اختصاص داده شود که ۷۰۰ میلیارد تومان آن برای خدمات زیربنایی به وزارت نیرو و ۳۰۰ میلیارد تومان به شهر جدید پردیس ارائه خواهد شد. به گفته وی، طبق تصمیمات اخذ شده قرار است مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های آماده‌سازی در سایت‌های مسکن مهر سراسر کشور به وزارت راه و شهرسازی تعلق گیرد.

مهرآبادی خاطرنشان کرد: با توجه به قانون ساماندهی همچنین در این جلسات مقرر شد تا دستگاه‌های متولی هریک مسوولیت تامین خدمات مربوط به حوزه خود را پذیرفته تا همه فشارها در آماده‌سازی سایت‌های مسکن مهر بر دوش وزارت راه و شهرسازی نباشد که امیدواریم مجموعه این تصمیمات در دولت مطرح و باعث پیشرفت هرچه بهتر پروژه‌های باقی مانده شود. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی گذشته بنا داشتیم تا پرونده مسکن مهر ۱۲ استان را تا پایان سال جاری ببندیم، گفت: متاسفانه این برنامه به دلیل وجود مشکلات عمده در بخش خدمات روبنایی، زیربنایی و آماده‌سازی مناطقی که کار ساخت واحدهایشان به اتمام رسیده بود، دچار اختلال شده و محقق نشد.