به گزارش «دنیای اقتصاد»، آبان ۹۶ که از دیروز رکورددار آلوده‌ترین نیمه اول ماه میانی پاییز در ۶ سال گذشته است، در پانزدهمین روز هم برای تهرانی‌ها آلوده بود. شاخص کیفیت هوای پایتخت روز گذشته با قرار گرفتن در ایستگاه ۱۱۷ واحد در حوالی ظهر، هوا را برای گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و عروقی ناسالم کرد و به این ترتیب مجموعا ۱۴ روز غیرمتوالی از ۱۵ روز سپری شده از آبان‌ماه، هوای تهران برای شهروندان ناسالم بود. بر این اساس رتبه آلوده‌ترین آبان تهران دست‌کم در هفت سال گذشته تاکنون به آبان ۹۶ اختصاص پیدا کرده است.

البته شاخص کیفیت هوای تهران از میانه دیروز تا عصرگاه روند نزولی را به تدریج طی کرد و در بعد از ظهر به ۱۰۵ واحد کاهش یافت. اما بر اساس نتایج پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا، انتظار می‌رود با توجه به احتمال افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها، هوای بیشتر مناطق تهران امروز نیز در وضعیت نارنجی با شاخص بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ واحد قرار داشته باشد و برای گروه‌های حساس ناسالم باقی بماند.

 آبان امسال در حالی طی نیمه نخست را با هوای ناسالم برای عموم جامعه سپری و وضعیت هوای شهر را قرمز کرده است که دست‌کم در ۶ سال پیش از آن حتی یک روز وضعیت قرمز نیز در این بازه زمانی وجود نداشته است.