اما این تصور نه‌تنها حقیقت ندارد، بلکه کاملا برخلاف واقعیتی است که هنجار جدید جامعه شده است. گیمرها افراد متعهدی هستند که ساعت‌‌‌ها وقت صرف تقویت مهارت‌‌‌های خود، یادگیری جزئیات پیچیده بازی‌‌‌های گوناگون و رفع ایرادات استراتژی‌‌‌هایشان برای غلبه بر چالش‌‌‌های گوناگون می‌کنند. آنها به مهارت خود متعهد هستند. کدام مدیری است که نخواهد این تعهد را در کارکنانش ببیند؟ احتمالا گیمرها دسته‌‌‌ای از نیروهای کاری  هستند که بیشترین سوءتفاهم درباره‌‌‌شان وجود دارد. پس اجازه بدهید این دیدگاه اشتباه را با هم اصلاح کنیم. موضوع فقط این نیست که سرسپردگی گیمرها در دنیای حرفه‌‌‌ای به اخلاق کاری فوق‌‌‌العاده‌‌‌ قدرتمندی تبدیل می‌شود. گیمرها تحت فشار و در مواجهه با مسائل پیچیده خوب عمل می‌کنند و این قابلیت را دارند که بارها و بارها شکست بخورند تا به هدفشان برسند. همه اینها ویژگی‌‌‌هایی هستند که به راحتی به هر نقشی در دنیای واقعی کسب‌و‌کار منتقل می‌‌‌شوند.

 حل‌‌‌مساله و برنامه‌‌‌ریزی استراتژیک

لازمه بسیاری از بازی‌‌‌ها، به‌ویژه بازی‌‌‌های استراتژیک این است که بازیکن موقعیت را تحلیل کند، برنامه‌‌‌ای بچیند و تاکتیک‌‌‌هایش را در لحظه تغییر دهد و متناسب با موقعیت تنظیم کند. دقیقا همان برنامه‌‌‌ریزی استراتژیکی که در هر کسب و کاری لازمه مقابله با چالش‌‌‌های بازار و بهینه‌‌‌سازی عملیات است. این موضوع مستقیما در یکی از کمپین‌‌‌های پرجایزه امسال جشنواره کن با عنوان «استراتژیست روزمره» محصول مشترک ایکس‌‌‌باکس، باشگاه فوتبال بروملی، سگا و مک‌‌‌کن لندن بررسی شد. این مستند بلند که از شبکه TNT Sports پخش شد، جزئیات وقایع پس از امضای قرارداد پنج ماهه «ناتان اولابی» با باشگاه فوتبال بروملی به عنوان استراتژیست جدید باشگاه را نشان می‌دهد. ناتان توانسته بود با نشان دادن مهارت‌‌‌های خود و کسب عنوان قهرمانی بازی‌‌‌های Football Manager ۲۰۲۴، خود را ثابت کند. این کمپین صرفا یک تبلیغ نبود، بلکه فرصتی برای نشان دادن ویژگی‌‌‌های متمایز و ارزشمند گیمرها بود که می‌توانند به سازمان‌ها کمک کنند تا فراتر از حد انتظار عمل کرده و پیروز شوند.

صبر و مقاومت

در عرصه‌‌‌های رقابتی، موفقیت پس از چندین و چند بار آزمون و خطا و حتی گاهی شکست به دست می‌‌‌آید. بزرگ‌ترین گیمرها درست مثل ورزشکاران صبور و مقاوم هستند و این ویژگی‌‌‌ها برای برخی از محیط‌‌‌های کاری که شامل پروژه‌‌‌های بلندمدت و فرآیندهای تکراری می‌شود، حیاتی است.

روابط اجتماعی و تفکر انتقادی

برخلاف این تصور که بازی ویدئویی فعالیتی انفرادی است، خیلی از بازی‌‌‌ها نیازمند کار تیمی، ارتباطات قوی و تفکر انتقادی هستند. بازی‌‌‌های گروهی و مسابقات ورزشی الکترونیک، نیازمند استراتژی و همکاری کارآمد (اغلب از راه دور) هستند که بازتاب دینامیک‌‌‌های تیم‌‌‌های تجاری موثری است که می‌توانند در جای جای جهان پراکنده باشند.

مهارت‌‌‌های دیجیتال

در درجه اول، گیمرها ذاتا تحلیلگر و داده‌‌‌محور هستند؛ دو مهارت مهمی که هر گیمری می‌تواند به محیط کسب و کار بیاورد. از سوی دیگر آشنایی آنها با پلتفرم‌‌‌های دیجیتال و جوامع آنلاین به آنها مزیت درک مخاطب و شناسایی جامعه هدف را می‌دهد. همچنین مهارت‌‌‌ تفکر انتقادی‌‌‌شان به آنها اجازه می‌دهد داده‌‌‌ها و رفتار مصرف‌کننده را تحلیل کرده و هر بار کمپینی طراحی کنند که کاملا مناسب مخاطبان است.

تمایل به نوآوری

گیمرها نه‌تنها از نوآوری هراسی ندارند، بلکه آن را یک ضرورت می‌‌‌دانند و باور دارند که به پیشرفت منجر می‌شود؛ حتی اگر در کوتاه‌‌‌مدت موانعی ایجاد کند. باشگاه بروملی می‌‌‌دانست که به خاطر منابع محدودش، اگر می‌‌‌خواهد پیشرفت کند و در رتبه‌‌‌بندی‌‌‌ها بالا برود، باید خارج از چارچوب فکر کند؛ نکته‌‌‌ای که هر کسب و کاری در سراسر جهان باید به آن توجه داشته باشد. کمپین مذکور هم به ارتقای بروملی منجر شد، و هم با قاطعیت نشان داد که مهارت‌‌‌های گیمرها تا چه حد می‌تواند به موفقیت در دنیای واقعی تبدیل شود و چرا صاحبان کسب و کار باید آماده بهره‌‌‌برداری از این امتیاز باشند. در سراسر دنیا ۳.۳ میلیارد گیمر داریم. این یعنی گیمرها منبع وسیعی از کارکنان بالقوه‌‌‌ای را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهند که پرشورند و مهارت‌‌‌هایی دارند که صرفا محدود به دنیای مجازی نیست. درست است که مرزهای دنیای مجازی و واقعی دارند کمرنگ می‌‌‌شوند، اما آنچه مثل روز روشن است تاثیر هرکدام بر دیگری است. دفعه بعد که رزومه‌‌‌های کاندیداها را بررسی می‌‌‌کنید، صرفا دنبال آخرین کارفرمایش نگردید، به جزئیاتی توجه کنید که کل فرد را می‌‌‌سازد. گیمر کسی نیست که باید از آن دوری کنید. اگر درست بنگرید، گیمر بودن می‌تواند نشان افتخاری باشد که مهارت‌‌‌های منحصربه‌‌‌فرد آن کاندیدا را به رخ می‌‌‌کشد.

منبع: Fast Company