یک روش جدید برای به دست آوردن استعدادهای موردنیاز «استخدام بی‌سر‌و‌صدا» است

هر کسی‌که از لینکدین استفاده می‌کند با سرتیترهای «ترک بی‌سر‌و‌صدا» که در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ از محبوبیت برخوردار شد، آشنا خواهد بود، که بر کارکنانی متمرکز بود که به جای اینکه فراتر از انتظارات عمل کنند فقط حداقل‌ها را برای کارکنان انجام می‌دادند. دیوید فارکاس، بنیان‌گذار The Upper Ranks می‌‌‌گوید وقتی سازمان‌ها افرادی را که بدون سروصدا شغل خود را ترک می‌کنند حفظ می‌کنند، آنها مهارت‌‌‌ها و استعدادهای خود را از دست می‌دهند. مدیران هوشمند منابع انسانی در سال ۲۰۲۳ از «استخدام بی‌سر‌و‌صدا» استفاده خواهند کرد تا این روش را تغییر و مهارت‌ها و قابلیت‌های جدیدی را بدون استخدام کارکنان تمام‌وقت بیشتر به دست آورند. این روش به چند صورت مهم انجام می‌شود‌:

- تعهد به جابه‌جایی استعدادهای درون‌سازمانی برای توانمندسازی کارکنان برای انجام وظایف مهم بدون تغییر تعداد کارمندان.

- در اختیار گذاشتن فرصت‌هایی برای رشد و یادگیری پرسنل فعلی در حین رسیدگی به تقاضاهای متغیر سازمانی.

- روش‌های جایگزین، مانند استفاده از کارکنان گیگ که وظایفی موقتی و مستقل دارند و شبکه‌‌‌های فارغ‌‌‌التحصیلان، برای استخدام انعطاف‌‌‌پذیر استعدادها در مواقع لزوم.

مدیران نیاز به کمک دارند

مدیران به دلیل انتظارات از محیط کار مدرن کاملا از اصل خود خارج شده‌اند. آنها هم از مراتب بالا و هم از پایین تحت فشار هستند زیرا باید استراتژی شرکت را برای کار ترکیبی اجرا کنند و در عین حال اهداف، انعطاف‌پذیری و چشم‌انداز شغلی را نیز ارائه دهند. در حال حاضر، مدیران سطح پایین و میانی همکارانی هستند که زیردستان بیشترین ارتباط را با آنها دارند. ۶۰‌درصد از کارمندان ترکیبی ادعا می‌کنند که رئیس مستقیم آنها نقطه تماس با فرهنگ شرکت است که آنها بیشترین ارتباط را با آن دارند. برای اکثریت افراد، مدیریت، استعدادی است که نیاز به ممارست دارد. مدیریت نامناسب به دلیل نیازهای دوگانه کار از راه دور و تغییر الزامات و انتظارات نیروی کار بدتر شده است. بزرگ‌ترین سازمان‌ها در سال ۲۰۲۳ دو گام مهم را برای کاهش فشارهای مدیریتی برمی‌‌‌دارند :

- ارائه دستورالعمل جدید برای کمک به رفع شکاف عمیق مهارت‌های مدیریتی. استراتژی‌هایی که در سال ۲۰۱۹ جواب داد دیگر برای نیروی کار در سال ۲۰۲۳ نامناسب خواهد بود.

- مشخص کردن اهداف مدیران، اینکه چگونه باید وقت خود را صرف کنند و در صورت لزوم، در موقعیت خود تجدید نظر کنند.

جذب متقاضیان نا‌متعارف مسیر استعدادیابی را گسترش خواهد داد

سازمان‌ها مدت‌‌‌هاست درباره مزایای استراتژیک تنوع و رشد مخازن استعداد (پایگاه داده از پروفایل‌‌‌های داوطلبان علاقه‌‌‌مند به کار در سازمان) خود بحث کرده‌‌‌اند. اکنون زمان اقدام فرا‌رسیده است، زیرا کارکنان بیشتری مسیرهای شغلی غیرخطی را انتخاب می‌کنند و کسب و کارها برای به دست آوردن استعدادهای موردنیاز خود از طریق تکنیک‌‌‌های منبع‌یابی مرسوم تلاش می‌کنند. سازمان‌ها باید فراغ بال بیشتری داشته باشند و متقاضیان را تنها بر اساس توانایی‌‌‌های موردنیاز برای موفقیت در پست مربوطه ارزیابی کنند، نه اعتبارنامه‌‌‌ها و تجربیات گذشته آنها، تا بتوانند نقش‌های حیاتی را در سال ۲۰۲۳ ایفا کنند. این امر توسط کسب و کارهایی که مستقیما با متقاضیان داخلی یا خارجی از روی سوابق فردی غیرمعمول تماس گرفته می‌شود و ممکن است به برخی از امکانات حرفه‌‌‌ای دسترسی نداشته یاحتی ازآنها آگاه نباشند، با حذف معیارهای آموزش رسمی و تجربه از آگهی‌‌‌های شغلی انجام می‌شود.

مزایای شخصی‌سازی اطلاعات کارکنان خطرات مرتبط با ریسک داده‌ها را افزایش می‌دهد

سازمان انسانی بودن مستلزم آگاهی و همدلی بیشتر در مورد افرادی است که نیروی کار آن را تشکیل می‌دهند. اما این تغییر این پتانسیل را دارد که مرزهای اطلاعات شخصی و خصوصی را زیر پا بگذارد. فناوری‌‌‌های نوظهور مانند گجت‌های پوشیدنی، دستیاران هوش مصنوعی (AI)  و سایرین به طور فزاینده‌‌‌ای توسط کسب‌و کارها برای جمع‌‌‌آوری داده در مورد سلامت جسمی و روانی کارگران، تمهیدات زندگی و شرایط خانوادگی استفاده می‌‌‌شوند. این فناوری‌‌‌ها در حالی که ممکن است به کسب و کارها کمک کنند تا سریع‌‌‌تر به خواسته‌‌‌های کارگران واکنش نشان دهند این پتانسیل را دارند که منجر به یک معضل رو به رشد ورود به حریم خصوصی افراد شوند. شرکت‌های پیشرو در سال ۲۰۲۳ منشور حقوق داده‌‌‌های کارکنان را برای حمایت از تمایل کارکنان برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات و همچنین رفاه عمومی آنها ایجاد خواهند کرد. جمع‌‌‌آوری، استفاده و ذخیره‌‌‌سازی داده‌‌‌های کارکنان باید توسط مدیریت منابع انسانی در اولویت قرار گیرد، همچنین باید به کارکنان این امکان را بدهد که از پذیرش هر گونه رویه‌‌‌ای که غیرقابل قبول می‌دانند خودداری کنند.

تشویق و مزایای سازمانی تاثیر بیشتری بر استراتژی‌های استخدام خواهد داشت

ما پیش‌بینی می‌کنیم که اهمیت مزایا در بسته‌های پرداختی کارکنان در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. بر اساس نظرسنجی اخیر Talent.com، پس از درآمد از نظر اهمیت برای جویندگان کار در ایالات متحده، مزایا در رتبه دوم قرار دارد. بسیاری از کسب و کارها به منظور جذب و حفظ پرسنل برتر با توجه به کمبود مداوم مهارت در بازار کار، به توسعه بسته‌‌‌های مزایای گسترده‌‌‌تر و جذاب‌‌‌تر متوسل می‌‌‌شوند. برخی از راه‌‌‌های مختلفی که کارجویان برای افزایش ارزش بسته‌‌‌های دستمزد استفاده می‌کنند شامل روزهای تعطیل بیشتر و مرخصی با حقوق برای والدین می‌شود.